Gjorde jag fel nu?!

Sv: Gjorde jag fel nu?!

Jag tycker att du ska säga till redan innan att du vill testa en gång innan du avgör om du vill vara med regelbundet. Då har du varit tydlig med att du ev inte kommer att fortsätta och du behöver inte känna att du sviker dom andra.
Jag vet att du är fullt kapabel att själv avgöra om tränaren vill att ni gör något som kan skada hästen. Då får du helt enkelt rida hem och leta reda på en annan tränare.
Det är du som är kunden och det är du som bestämmer.

Tack för trevligt svar. ;)
Mvh Xoya.

ja skulle givetvis kolla upp meriter sen elever så denna så kallade hopptränare kan utbilda så ja inte slänger mina pengar i sjön

men däremot som du skirver nått kan gå fel första gången
dekan de väl inte
du ser väl själv i sadeln vad som är på g vad för uppgift ni fått om den verkar vettig eller inte

men givetvis kolla upp meriter men döm ej så utan ge den en chans ca 1-3 gånger
verkar de ej ge nått som du tycker är positivt ja sluta då
leta ny tränare
lycka till:banana:

Tack för råd, tips och svar.
Mvh Xoya.

Men altså vad kan hända? Jag gör inget som jag tycker är galet bara för att tränaren säger det.. skulle tränaren säga att jag skulle hoppa 150 skulle jag tvärvägra eftersom jag vet att jag och hästen inte är klara för det

Nu är jag nyfiken, har du pratat med tränaren ännu? Pratat med andra elever? När ska träningen börja? Och den viktigaste frågan, har du bestämt hur du ska göra?

Hoppas det blir bra tillslut!

Men altså vad kan hända? Jag gör inget som jag tycker är galet bara för att tränaren säger det.. skulle tränaren säga att jag skulle hoppa 150 skulle jag tvärvägra eftersom jag vet att jag och hästen inte är klara för det

Det är så mycket som kan hända. Framförallt är det så att jag analyserar allt till både det negativa och det positiva...men det är alltid det mest negativa som jag analyserar det mesta.
Som jag skrivit tidigare i inlägg till dig att detta gör mig till den person jag är...och tänker inte vidare diskutera med dig om den saken.
Men tack för svar.
Mvh Xoya.

Nu är jag nyfiken, har du pratat med tränaren ännu? Pratat med andra elever? När ska träningen börja? Och den viktigaste frågan, har du bestämt hur du ska göra?

Hoppas det blir bra tillslut!

Hejsan. Tack för svar, jag har inte träffat min granne än så jag har inget att rapportera tyvärr. :)

Mvh Xoya.

Här avslutar jag min egen tråd med att skriva om hur jag har bestämt mig gå till väga och tackar alla för goda råd, tips och svar.
Jag har inte hört något mer från min granne eller så men kommer prata med henne så fort jag ser henne.
Och jag har beslutat mig för att göra som så här när det kommer på tapeten att ta tränarens nummer, ringa tränaren och ställa frågor, be om referenser om det finns, gå upp till ridhuset och se på en träning innan jag bestämmer mig om jag vill vara med eller inte.
Mvh Xoya.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Barn Vi som både människor och föräldrar är öppna toleranta människor och har försökt fostra våra barn i samma anda. Det har så här långt...
2
Svar
32
· Visningar
4 119
Senast: Ridinglady
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 055
Senast: Chilodeur
·
K
Hundhälsa Jag skriver denna tråden anonymt för att ingen inblandad ska känna sig utpekad. Ursäkta långt inlägg. Det är nämligen såhär; jag har...
Svar
10
· Visningar
2 352
Senast: Katara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama