Giv mig styrka...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pettsson

Trådstartare
Missförstå inte inlägget.

Jag känner mig som en usel människa!!
För ett år sedan träffade jag min nuvarande sambo och är givetvis hur lycklig som helst :love: Men...sedan jag flyttade ihop med honom (90 mil från allt och alla jag känner) har vi inte gjort något av det som "man gör" när man flyttar ihop.
Jag valde helt fel helg att flytta, den följdes av en jobbvecka för honom (som innebär att han ligger borta en hel vecka, är hemma en vecka osv.) efter att mina päron rest hemmåt igen. När han kom hem hade han sin son med sig, tre år, som bor hos oss en vecka i månaden. Där blev allt så fel, all närhet jag behövde efter något jag upplevde otroligt jobbigt, all tid till att tala med någon öga mot öga, allt mys jag var i behov av fanns det inte tid till.
Jag förstår självklart det, jag älskar hans son otroligt mycket och vi har en god relation.
Men det var så otroligt jobbigt! Så svårt att vara den glada och positiva som är lyckligast i världen efter att ha flyttat samman med den hon älskar.

Jag skäms för att säga det, erkänna att jag känner så.

Men tiden när han är här är krävande för oss alla. Han är fruktansvärt bortskämd och får göra allt han vill, äta allt han vill och får väldigt mycket av det han vill ha. Det klarar inte jag. Har faktiskt tagit mig i kragen och satt stopp efter att jag talade med min sambo. Hela veckorna består av saker de ska göra, de måste hit och dit, göra det och det. Jag förstår inte hur ett barn orkar göra "speciella" saker hela dagar i sju dagar. Jag orkar det inte, och egentligen inte min sambo heller. Men jag tror att mycket av det handlar om att han vill vara en älskad pappa lika mycket som han vill visa att han älskar honom även om mamma och pappa bor ihop. Eller? Gör man alltid "speciella" saker med sina barn varje dag? :crazy:

Det här blev nog ett rörigt inlägg, men jag vill bara skriva av mig. Kanske få ett gott ord och någon som säger att jag inte är världens sämsta människa :crazy:

Jag får liksom inget andrum. Jag har ingen vän här nere ännu som jag kan tala med och jag kan knappast säga till honom att jag tycker att situationen har varit jobbig för mig...

Jag känner mig usel... tack till er som läste :)
 
Sv: Giv mig styrka...

Jag har inte flyttat ihop med någon som bor så långt ifrån mig ...Han jag flyttadet ihop med hade 2 barn sen tidigare förhållade....

Så jag förstår att du känner dig lessen /sårad /vilsen.

På nått sett "missar" man smekmånaden...

du får gärna pm ..just nu har jag inte tid att skriva så mycket...

tröst -pepp kram /zilla
 
Sv: Giv mig styrka...

Hinner inte svara på hela inlägget, men kan säga att du inteska skämmas, du har just gjort ett drastiskt miljöombyte. Bara för att han har en son/jobbvecka/whatever, så är det ju ganska mycket på tapeten gällande att du bor där nu? Du har ju inte mindre rätt till stöd för att andra saker tar plats? Nej, om någon nu skulle tycka att du är löjlig på något sätt, så är det deras problem.


Måste bara tillägga att jag lider med dig när jag läser ditt inlägg :( Du måste ha det svårt just nu. Tycker att du ska prata med någon du känner, det behövs nog.
Jag har också flyttat till någon, 50 mil...var typ som du har det, men inga barn och så.
 
Sv: Giv mig styrka...

Vill du prata av dej så finns jag här för dej! Bara hojta på msn! Vi bor ju dessutom inte många mil från varann!:idea:
 
Sv: Giv mig styrka...

Du har två veckor ensam, en vecka tillsammans med bara sambon och en vecka med både sambon och barnet i månaden?

En fjärdedel av tiden är ganska LITE, då förstår jag om man vill göra saker med barnet. Det behöver inte vara speciella avancerade saker man gör, men det måste vara ett FOKUS på barnet och relationen med det.

Du är svartsjuk på tre-åringen för att han får mer uppmärksamhet än du ?

Men han har sin pappa bara hälften av den tiden du har. Det är rätt LITE faktiskt, varför har han inte barnet all tid han är hemma ?

Med lika mkt tid hos båda föräldrarna blir det enklare att hitta en fungerande vardagsrutin och komma ifrån "helgpappa-komplexet" där man liksom inte hinner med grunduppfostran och vardagstrygghet.
 
Sv: Giv mig styrka...

Jag har ingen vän här nere ännu som jag kan tala med och jag kan knappast säga till honom att jag tycker att situationen har varit jobbig för mig...

Jag känner mig usel... tack till er som läste :)

Det usla du gör är att du undanhåller sanningen för din sambo.

Att vara svartsjuk och ensam är MÄNSKLIGT , inte uselt.

Men vad skulle du säga om din sambo hade hållit uppe en falsk fasad för dig?

Sanningen är nödvändig för en trygg och nära relation - och det är såna som barn frodas bäst i :idea:
 
Sv: Giv mig styrka...

Du har två veckor ensam, en vecka tillsammans med bara sambon och en vecka med både sambon och barnet i månaden?

En fjärdedel av tiden är ganska LITE, då förstår jag om man vill göra saker med barnet. Det behöver inte vara speciella avancerade saker man gör, men det måste vara ett FOKUS på barnet och relationen med det.

Du är svartsjuk på tre-åringen för att han får mer uppmärksamhet än du ?

Men han har sin pappa bara hälften av den tiden du har. Det är rätt LITE faktiskt, varför har han inte barnet all tid han är hemma ?

Med lika mkt tid hos båda föräldrarna blir det enklare att hitta en fungerande vardagsrutin och komma ifrån "helgpappa-komplexet" där man liksom inte hinner med grunduppfostran och vardagstrygghet.

Jo, självklart ska fokus ligga på honom, det är jag fullt medveten om och det ska inte vara annorlunda. Men däremot tycker jag nog inte att man gör speciella saker varje dag, det även för honoms skull. Ibland känner jag att även han tycker det är för mycket, iof har det lugnat sig en hel del nu.

Jag vill nog inte riktigt påstå att jag är svartsjuk, det är mest bara jobbigt att vara förstående när jag lämnat min trygga vardag, inga sk vänner hör av sig trots att jag försöker nå dem, och dessutom hela tiden får kritik för mitt val. Det var mitt val, men det är tufft med det efterföljande och jag vet inte...men...allt trappas upp när jag måste vara den vuxna kloka samtidigt.

Anledningen till att han bara är här en vecka är för att han och sonens mamma har kommit överens om det. När, var och hur har jag ingen aning om. Han bor 50 mil bort och de har kommit fram till att detta är lämpligaste lösningen.
Men trots det tycker jag att det är viktigt att ha en vardagsrutin här hemma, man kan göra roliga saker men det behöver inte handla om att han ska känna sig tvingad att göra det med honom för att bli älskad. Däremot tror jag kanske mer på att göra roliga saker i mindre omfattning och ta de "speciella" sakerna under helgen?
 
Sv: Giv mig styrka...

Det har du egentligen så rätt i. Men återigen är jag rädd för att såra någon, speciellt honom. Jag önskar jag kunde ta mig i kragen och fatiskt tala om det för honom, jag har tänkt på det, avstått och tänkt igen...
Jag har lagt fram det lite, men absolut inte allt. Det känns lite som att jag sviker honom när jag säger att det är väldigt jobbigt och krävande och att jag behöver mer av hans stöd. Men det gör jag nog inte?
 
Sv: Giv mig styrka...

Du kunde nästan ha varit min granne :) , hon har visserligen inte flyttat så långt som du men det här med aktiviteter, hennes gubbes barn har saker att göra varje dag, aktiviteter och hon känner sig också frustrerad som du.

Jag tycker inte att man behöver hitta på saker med barnen varje dag, barn måste få ha tråkigt också!
Sen tror inte jag att barnen älskar sina föräldrar mer bara för att man hittar på speciella saker varje dag, men däremot kan man ju spendera tid med dem, men det behöver ju inte vara SÅ avancerat, räcker ju ibland att de får vara med och laga mat osv!
 
Sv: Giv mig styrka...

Sonen är ju bara tre år och det är ju en jättestor omställning för honom att mamma och pappa nu är skilda och han åker 50 mil för att träffa sin pappa + dig.
Jag förstår om du har haft och har det tufft med din flytt men du är ju ändå vuxen och måste stå tillbaka lite när sonen kommer.

Låt pappan planera det som känns bäst för honom och sonen när han är hos er för ni hinner ju ändå med att umgås utan barn all övrig tid.
 
Sv: Giv mig styrka...

Njae, stor omställning att de är skilda är det inte, det har de alltid varit. Däremot är det alltid en omställning för honom att komma hit vilket jag förstår. Jag står tillbaka och uppmuntrar dem ofta att göra saker tillsammans utan mig eftersom jag bara klampade in i deras liv.

Jo, visst tycker jag att han ska planera, inget fel i det. Men inte varje dag och alltid så avancerade saker, där skiljer sig våra åsikter något, även om även sambon blir trött av allt hej och hå.
Vi bor tillsammans ensama en vecka i månaden så så mycket tid har vi inte, hade vi all den övriga tiden hade inte det här berört mig i ryggen.

Det är liksom svårt att sätta fingret på vad som är jobbigt. Det är inte att han är här, jag älskar honom otroligt och tycker om att ha honom här, samtidigt är det skitjobbigt eftersom jag och min sambo knappt hunnit bilda ett "oss" eftersom han har väldigt mycket jobb, huset är under renovering etc. etc.
 
Sv: Giv mig styrka...

Du kunde nästan ha varit min granne :) , hon har visserligen inte flyttat så långt som du men det här med aktiviteter, hennes gubbes barn har saker att göra varje dag, aktiviteter och hon känner sig också frustrerad som du.

Jag tycker inte att man behöver hitta på saker med barnen varje dag, barn måste få ha tråkigt också!
Sen tror inte jag att barnen älskar sina föräldrar mer bara för att man hittar på speciella saker varje dag, men däremot kan man ju spendera tid med dem, men det behöver ju inte vara SÅ avancerat, räcker ju ibland att de får vara med och laga mat osv!

Haha, där ser man. Man är inte ensam här i världen :D

Nej, precis. Det är lite det jag tror också faktiskt. Det räcker med en så liten sak som att laga mat tillsammans. Senast sonen va här struntade vi i pappa och både bakade och lagade mat tillsammans, så vi har en god kontakt så. Det är som du säger skillnad på att spendera tid och spendera tid. Man kan inte rugga på hela huset och dess rutiner bara för att ett barn som faktiskt bott här i tre år (alltså, under samma förutsättningar som idag) kommer och ska vara här en vecka. Det liksom... fungerar inte.

Just det med sovtider, att det är okej för honom att vara vaken till 9, halv tio här medan han lägger sig 8 hos mamma. FEL! Samma tid ändå tycker jag. Försöker få fram meddelandet, är på god väg :crazy: Att alltid få det man vill, skrika sig igenom affären osv osv. Vad jag vill säga med detta är framförallt att så gör han INTE hos mamma, varför låter han honom göra så här? :crazy:
 
Sv: Giv mig styrka...

Det har du egentligen så rätt i. Men återigen är jag rädd för att såra någon, speciellt honom. Jag önskar jag kunde ta mig i kragen och fatiskt tala om det för honom, jag har tänkt på det, avstått och tänkt igen...
Jag har lagt fram det lite, men absolut inte allt. Det känns lite som att jag sviker honom när jag säger att det är väldigt jobbigt och krävande och att jag behöver mer av hans stöd. Men det gör jag nog inte?


Det är bara LÖGNERNA som är ett svek.

Stämningen kan aldrig bli avslappnad i en familj om någon går och trycker på sånt som du gör.

Det är MÄNSKLIGT att känna som du gör. Du behöver inte tycka det är smart eller särskilt vuxet. Men det är ju sant och ni kan inte få bort dina spöken om de inte dras fram i ljuset.

Hur skulle det kunna bli sämre menar du ?
 
Sv: Giv mig styrka...

Nej, jag vet ju det... :crazy: Jag måste helt enkelt börja tala om hur jag känner, jag var nog tvungen att få den sparken i arslet.

Det är klart, skulle jag vara han och han jag, skulle det sista jag ville vara att han inte vågade tala med mig om sådant när han är den jag älskar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 654
Senast: Whoever
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
976
Senast: LiviaFilippa
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 166
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 097
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp