Gissa rasen!

A

AWAKE

En kul grej! Vågar ni gissa rasen på min valpis? Det är en mix, så den har två raser i sig. :angel:





 
Sv: Gissa rasen!

Mja, border collie kändes mer uppenbart, men labrador var en ren gissning! Jättesöt liten vovve förresten:D!!
 
Sv: Gissa rasen!

Hahaha, lite lustig måste jag säga att det är att du i en tråd ifrågasätter kamphundarnas vara eller icke vara, när du själ har en blandras mellan en jakthund och en vallhund!!! :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: Gissa rasen!

Hahaha, lite lustig måste jag säga att det är att du i en tråd ifrågasätter kamphundarnas vara eller icke vara, när du själ har en blandras mellan en jakthund och en vallhund!!! :rofl: :rofl: :rofl:

Nu förstår jag inte? En vallhund/jakthund är väl ingen kamphund direkt? ;) Sedan förstår jag inte riktigt???
 
Sv: Gissa rasen!

Nej, de är inga kamphundar, däremot är just BC korsningar ganska omtalade just eftersom det är svårt att veta vad som slår ut, och man kan få en hund som försöker valla det mesta i sin väg. Tror väl personligen inte att labbe BC är den värsta a korsningarna, men jag tyckerändå att det är lustigt att du skriver att du inte förstår hur man kan vilja ha en kamphund, nr du själv har en blandras med så starka drifter. ;)
 
Sv: Gissa rasen!

Det äv väl skillnad på drifter och drifter. Att jämföra som du gör tycker jag inte är ens i närheten av den förra tråden som AWAKE skrev.
 
Sv: Gissa rasen!

Men kamphundar har inga drifter som säger att de ska gå på människor, så om man är nöjd med att bara kunna låta sin hund träffa vissa utvalda individer kan man väl få ha det så?

Absolut inget illa om AWAKES valp, den är jättesöt!

Jag tycker bara att man ka sopa rent framför egen dörr...
 
Sv: Gissa rasen!

Och i så fall ska ju inte BC valla allt och alla heller, de ska valla det man lär dom. Och om kamphundar inte har drifter som säger att de ska gå på människor, så ska inte de göra det. Men ändå så händer det väldigt ofta.
Sopa framför egen dörr? Jag fattar inte ens hur du säga så i detta sammanhanget.
Vem vet AWAKE kanske ska valla med sin hund.
 
Sv: Gissa rasen!

Jag har goda erfarenheter av border collie korsningar. Är även partisk då jag har en. En förutsättning är dock att den kommer till rätt familj som kan aktivera den, men så är det ju för alla raser.
 
Sv: Gissa rasen!

Gud vad du gick igång... :smirk:

Givetvis ska inte BC valla allt och alla, men de som köper en renrasig vet oftast vad de gett sig inpå, för den delen tycker inte jag man ska ha BC utan att valla. En BC som får valla får tror jag inte vallar människor och hundar eller liknande. Den som köper en BC-korsning har ofta inte tagit med i beräkningarna att vallanlagen kan slå igenom, där uppstår problemen. Därmed inte sagt att TS inte tänkt på det.

Möjligt att hon ska valla, men om man är intresserad av det ore det väll bättre att köpa en renodlad vallare?

Jag förstår inte vad man ska med en BC-korsning till (tar skydd för alla tomater), jag menar, de blir väll knappast riktigt bra vallare, men samtidigt kan de ha ett underliggande behov av att valla, som de ser till at få utlopp för.

Det är sällan de renrasiga kamphundarna som stå för bette på människor, det är återigen korsnigarna.

Vad jag menar är bara att om TS vill ha en BC-korsning för hon också acceptera att någon annan vill ha en amphund.


Fattar inte ens varför jag diskuterar det här med dig och om TS i tredje person egenligen, men du verkade bli så upprörd å hennes vägnar...
 
Sv: Gissa rasen!

Kastar en tomat på dig;)

Jag har en BC-korsning som inte vallar och jag kan tycka att han klarar sig utmärkt med annan aktivering.

Dock visar han sina anlag men endast till sin egen flock dvs de andra två hundarna som bor hemma hos mamma och pappa.

Tilläggas kan att min BC-korsning är vallhud/vallhund
 
Sv: Gissa rasen!

Ursäkta, jag trodde man fick diskutera här. Och gick igång gjorde jag inte heller. Behövs mer för det.
Men jag ska undvika att diskutera med dig och bara hålla med om jag tycker som du.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 242
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 684
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 214
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp