Gissa rasen (Raserna)

Sv: Gissa rasen (Raserna)

Jag hade velat ha min underbara jack russels temprament men med mindre jakt.
Hade gärna fått vara en mindre hund & gärna med lite färg :)
Alltså en mindre russel med lugnare & stabilera temprament !

Dum idé att korsa med pinscher om du vill ha bort jakten.
Köp en Dansk Svensk gårdshund istället.

Så du tänkte para din tik för att du ville ha en valp själv efter henne? Vad hade du tänkt göra med dom andra valparna som inte du kunde behålla? Finns massa hundar med bra temperament om du inte vill ha en hund av samma ras som du har nu är det nog bättre att börja kolla på andra raer istället för att göra en egen korsning :) För det finns ju inga garantier att valparna kommer ärva din hunds temperament.

Jag håller med squarepants kanske kan en dansk/svensk gårdshund var något fr dig.

Som jag skrev innan så har detta varit en dröm, MEN att jag har överväkt att inte para henne alls pga hennes temprement.
Men eftersom det fans en sån här korsning så undrade jag hur hennes har blivit eftersom jag själv har tänkt tanken på den här blandningen.
Skulle aldrig para min tik då det finns mkt i henne som jag inte vill avla vidare på. Nog ingen som hade velat köpa en valp haha.

Nej skulle jag vilja ha fler hundar så ska det köpas en ny & inte avla utan att vara specielt insat!

Kan säga att hon är en yngre (1 år 4 mån) dam på ganska exakt 5 kg, om det hjälper :)
Haha för mig hjälper det inte. :p Man ser ju tydligt att hon har Papillon i sig men om andra rasen inte är Chihuahua så har jag ingen aning. :crazy:

Sitter här och väntar på att få reda på svaret! :D

Hon är 75% papillon och resten tibetansk spaniel :)

Berin hade rätt! :) (hur lyckades du med det? :p)

Haha okej! Jag hade inte gissat Tibetansk Spaniel, såg ingen likhet i ansiktet men sen har hon ju också 75% Papillon i sig så inte så konstigt. :p ;)

Nu när du säger det så ser öronen på den kortbenta VÄLDIGT mkt ut som öronen på den som ligger under bordet och sover :D

Även uppsynen :love:

Hon är 75% papillon och resten tibetansk spaniel :)

Berin hade rätt! :) (hur lyckades du med det? :p)

Jadu, brorsan har en Pappis som lyckades para sig med en blandras som ser ut som en Tibetansk spaniel och valparna såg ut som din så jag chansade. Visserligen såg jag bara valparna som nyfödda och som 8 veckors men ibland an en chansning bli rätt ;)

Inte jag som fott upp dem men upfodaren har gjort korsningen flera ganger och valparna gar at som smor i solsken.

De ar alerta, pigga, vaksamma, stor jaktinstinkt, skalliga och vaktiga men inte agressiva.
Bra alarmhundar vilket forutom sallskapshund ar vad de ska hjalpa oss med.
Sedan blir det agillity med den roda - om hon inte drar garnet istallet men jag hoppas att jag och banan kommer vara intressantare... :D

Pappan ar en valdigt liten black & tan Min Pin men mamman ar en vit & rod storre JR.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 694
Senast: Pancakes
·
Övr. Hund Citerar från Facebook "STULEN VALP MALMÖ 16 juli 2014! Nellie 10 veckor, Mops, STULEN ca kl 20.15 den 16 juli 2014 från Lönngatan nära...
Svar
0
· Visningar
1 058
Senast: purity_666
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 539
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Orolig katt i bil