M

Marie_C

Är det någon mer än vi som gjort en gipsmage? Om ni ska göra det tänk på att smörja in er bättre än vad jag gjorde för AJJJ! vad ont det gjorde att ta bort den från huden:crazy:
Gipsmagen
 
Sv: Gipsmage

Har aldrig ens tänkt tanken, men det var ju en ganska kul idé!

Att sen sätta upp som prydnad i barnrummet kanske? Och så kan man visa väldigt pedagogiskt för barnet när den blir äldre hur magen såg ut! :idea:
 
Sv: Gipsmage

Vilken kul idé! (är inte gravid,och det dröjer nog en del år innan jag blir,men den dagen ska jag göra en sån!)

Jättekul att spara,sätta upp på väggen och göra gipstavlor av barnens händer och fötter brevid! :love:
 
Sv: Gipsmage

Man kanske kan ha plastfolie eller aliminiumfolie först innan man lägger på gipset,då kanske det inte gör så ont?:idea:
 
Sv: Gipsmage

Ja plastfolie har jag läst någonstans att man kan använda!
 
Sv: Gipsmage

massssor med vaselin och se till att man har rakat sig om man gjuter längre ner :angel:... hade tydligen ett hårstrå under armen jag missat som fastnade :eek: ont!!!

men "gipsmagen" användes som form i vårt fall och vi har en jättesnygg bronserad avgjutning...
 
Sv: Gipsmage

Jag hade tänkt göra det när jag är lite mer gravid (om 20 veckor eller så) och hade tänkt göra den lite snett från sidan. Sen tänkte jag spraya den med guldfärg och hänga upp på väggen!

Efter att ha gjort diverse gipsavgjutningar (visuell kommunikation på gymnasiet) så har jag lärt mej att vaselin eller plastfolie är ett måste! Och gärna raka innan också för att vara på säkra sidan!

Jättefin mage ts, vad ska du göra med den?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mår ni ute i stugorna? Här har alla blivit sjuka nu. Det känns tufft att ta hand om små när man är så sjuk själv. Ingen sömn. Uppe...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 056
Senast: BernT
·
Övr. Barn Jag har en son som är extremt rädd för sprutor och nålstick. Överlag är han väldigt rädd för att saker ska göra ont, att ta bort en...
2
Svar
29
· Visningar
2 804
Senast: Cattis_E
·
Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 228
Senast: Manji
·
Övr. Barn Helt främmande mark för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska berätta. Vår älskade far, svärfar och farfar gick hastigt bort i...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp