R

RhinocortAqua

Hur lämpliga är giggar för vanlig körning som innefattar grusvägskörning (både lite lösare, stigning och ibland småsten) och sågspånskörning? Även snö. (packad, eller lägre puder)
Eller funkar det helt enkelt bäst i körpaddock och gräsbana?
Helt lost är jag, men jag tycker de vagnarna ser bättre ut eftersom dom är (ser ut? ) högre än rockardarna.

Sv: Giggar

Vi har två giggar, en fingigg och en maratongigg, maratongiggen kör vi överallt med, har tom startat lättklass i maraton med den :) Fingiggen körs bara på grusvägar/ängar/körbanor, men det är mest för att vi är rädda om den :)

Bara på maratongiggen, ska ta kort på den nya fingiggen när den kommer sen :)

Har tyvärr ingen bild på bara giggen :)

Senast ändrad:

Det finns även höga rockarder som jag tycker passar bättre för "skogskörning". Man får oftast lite lägre tyngdpunkt då, men samtidigt kan man se över hästen.

Ja, jag tror inte jag vill köra maratonhinder med min gigg, det blir nog den höga rockarden. Men jag har sprätt lite grus på ridbanan och det gick ju bra, men inte ute i okänd terräng, det känns riskabelt. jag har en maratongigg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 322
Senast: Snurrfian
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 017
Senast: Otherside
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: cirkus
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 562
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka