Gift vid första ögonkastet 2024

Jag skulle bli lite skeptisk vid INGA förhållanden alls vid den åldern. Få eller korta, ok. Men inte en enda?
I Hectors fall tänker jag: Han är från Uddevalla. En pyttestad. Gissar att utbudet av öppet homosexuella män är litet. Det var fan svårt att dejta hetro i den hålan. Och att som gay kanske kämpa i uppförsbacke med att dejta folk som ännu är i garderoben osv.

I Hectors fall tänker jag: Han är från Uddevalla. En pyttestad. Gissar att utbudet av öppet homosexuella män är litet. Det var fan svårt att dejta hetro i den hålan. Och att som gay kanske kämpa i uppförsbacke med att dejta folk som ännu är i garderoben osv.
Absolut! Men han har väl bort massor med år i Sthlm efter att han flyttat från Uddevalla? Och är över 40? JAG hade fortfarande tyckt att det varit lite förvånande. Kanske inget konstigt alls, men jag hade funderat kring vad det berott på.

Fast i det fallet skulle jag, som gay, tänka att en öppen bög som inte klarar av att ta hand om sin sexualitet socialt, DET skapar frågetecken hos mig.

Nu har jag sett dagens avsnitt...

Pajparet visar de knappt, men inte så konstigt de är ju "självgående" utan direkta "bumps" ... Dvs säkert "tråkig tv" enligt många.

Gayparet, Hector är störtskön, Magnus är lite "stelare", vad det beror på får man väl se. Om det bara är "sån han är" eller om han inte är "lika into it" ... Samtidigt vet jag inte vad han förväntade sej. (Magnus)

Elsa och Adam, nej... Stackars Adam. Han duger när hon är full, men annars är hon mest som ett grinig 5åring, allt han gör är fel. Förstår att Adam undrar vad han gör ihop med henne.

Selma och Andreas är fortfarande helsköna. Selma har nog lite mycket "issues" men hon inser det själv och ser iaf det braiga med Andreas.

När jag ser Selma och Andreas kan jag mer förstå hur min mans familj uppfattar hur min man "växte" när vi blev ihop.
Så jag "förstår" vad Andreas menar. Han kommer från ingenting och blir ihop med en sprudlig och "all over the place" tjej som får honom att må bra och tycker inte att hennes egenheter är "jättejobbiga".
Visst jag har egenheter som min man inte gillar, men han hatar dem inte, och mina knäppigheter som andra tycker är mnja, funkar klockrent på honom. Så det känns bara mer som om Selma behöver landa i att "nej att vara "knäpp" är inte alltid bara negativt" med rätt person är det underbart :)

Fast i det fallet skulle jag, som gay, tänka att en öppen bög som inte klarar av att ta hand om sin sexualitet socialt, DET skapar frågetecken hos mig.
Uppfattade att det var just det som hänt Hector. Att han valt att avstå relationer där motparten inte varit trygg i sin sexualitet.
Tycker det tyder på mognad och trygghet hos Hector. Att han inte prutat på sig själv och gett sig in i otrygga relationer.

Absolut! Men han har väl bort massor med år i Sthlm efter att han flyttat från Uddevalla? Och är över 40? JAG hade fortfarande tyckt att det varit lite förvånande. Kanske inget konstigt alls, men jag hade funderat kring vad det berott på.
Säkert ett tag sen han flyttade.
Sen vet ju inte vi vad han klassar som en relation. Om KK räknas, kortare dejting i några månader eller om han syftar på sambos.

Jag är väldigt lik Selma, skrattar hela tiden, är lika "knäpp" och göra massa "konstiga" grejer 😅
Hoppas verkligen det kommer funka för henne!
Det är inte aslätt att hitta någon som hanterar den typen av en energinivå på ett bra sätt 😅

Ibland klipper de ju för att få saker mer dramatiska så jag tänker att det kan ha varit ett skämt eller något taget ur sin kontext. Just det samtalet kändes väldigt klippt och kort.
Säkert så, och det var troligtvis en överdrift det håller jag med om… men verkar ju ändå som han aldrig haft en ”längre” relation om han aldrig haft en vardag med och lagat mat tillsammans med någon och det skulle åtminstone jag tycka var lite skumt när man är över 40.

Säkert så, och det var troligtvis en överdrift det håller jag med om… men verkar ju ändå som han aldrig haft en ”längre” relation om han aldrig haft en vardag med och lagat mat tillsammans med någon och det skulle åtminstone jag tycka var lite skumt när man är över 40.
Han kanske inte haft behovet av en relation tidigare och trivts med livet som det var 🤷‍♀️

Enligt en vän till mig som är gay så är det väldigt smalt utbud i dejtingvärlden som man. Han är i slutet av 20 och har inte haft någon relation. Vissa typer av gaymän tilltalar inte honom.

Jag tror att som straight kan det nog vara svårt att förstå att det kan vara mycket mer komplicerat.

Han kanske inte haft behovet av en relation tidigare och trivts med livet som det var 🤷‍♀️

Enligt en vän till mig som är gay så är det väldigt smalt utbud i dejtingvärlden som man. Han är i slutet av 20 och har inte haft någon relation. Vissa typer av gaymän tilltalar inte honom.

Jag tror att som straight kan det nog vara svårt att förstå att det kan vara mycket mer komplicerat.
Alltså finns ju massor av straighta som inte haft relationer vid 40 och är självklart svårare om man är gay, men JAG tycker ändå det verkar lite konstigt att aldrig någonsin haft en relation när man är 40 men där tycker vi uppenbarligen olika :) sen kan det så klart visa sig att det är nemas problems och han är en drömman, jätteenkel att leva med osv, men JAG hade tyckt att det var lite skumt och hade börjat fundera varför om jag skulle träffa en ny partner som aldrig varit i en relation (nu när jag är drygt 40…)

När det gäller att ha varit i förhållanden eller inte vid 40 tänker jag att det är lite tudelat. Jag, äldre än 40, skulle aldrig orka bo med någon igen, eftersom jag är galet trött på det, har blivit cynisk och tycker att många människor är hemska och är jäkligt bränd efter mina rätt dysfunktionella relationer.

Någon som aldrig varit i ett förhållande, men vill gifta sig och är öppen för att prova och se tror jag har rätt bra förutsättningar jämfört med t.ex. mig. Men visst, kanske man vid den åldern är väldigt inrutad i sina vanor och det kommer som en chock hur det är att bo med någon om man inte provat.

Åh jag tycker Selma är så himla härlig. Vilken skön energi hon har. Jag skulle absolut vilka vara runt henne.

Elsa tycker jag mest synd om. Fy att vara så osäker och behöva visa upp det i TV. Adam verkar vara genuin medan hon inte är en sån jag alls skulle vilja hänga med.

Paj-paret är så försiktiga och helt rätt matchning.

Hector och Magnus. Jag vet inte. Olika energinivå och känslighet

Pajparet- varför pratar de så lågt hela tiden? Det är som om de pratar i ett väntrum rädda för att störa någon. Men de ser varandra och möter varandra. De är fina.

Elsa och Adam- Hon är ju riktigt oskön. Dömmer snabbt och väljer att fultolka allt. Afterski-tjaffset-hon kunde bett Adam utveckla vad han menade men istället dissade hon honom helt och bara sa hur dålig och fel han var.
Jag blir mycket förvånad om de lyckas vända den negativa spiralen. Elsa behöver jobba lite på sig själv först. Och lägga bort mobilen!

Selma och Andreas- De verkar ha hittat varandra på något mirakulöst sätt i kaos och ordning :laugh:
Andreas är otroligt fin i hur han ser henne och till skillnad från Elsas fultolkningar så väljer han att se det goda och fina.
Selma är skön men verkar skratta och flamsa lite väl mycket. Hoppas hon även kan vara seriös och personlig utan att bli obekväm och stänga ner.

Magnus och Hector- Magnus känns allt mer trist och stel. Han är FÖR seriös.

Jag var tillsammans med mitt ex i åtta år, och vi hade aldrig någon direkt vardag tillsammans. Sågs vi på vardagar var det i regel när den ena parten redan hade mat på bordet, i övrigt reste vi ihop, drev bolag ihop och delade en del fritidsintressen. Tror att jag kan räkna tillfällena vi just lagade mat ihop på ena handen?

Folk har olika sätt att arrangera sina liv helt enkelt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka