gick vattnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

när och var gick vattnet för er??hur långtid efter det kom eran bebis?
 
Sv: gick vattnet?

1:a barnet gick vattnet hemma i sängen på kvällen/natten ca 1 dygn innan BF... ingen splosch, men det rann lite hela tiden, fick värkar på eftermiddan dan efter... sonen kom... ehhh lite mer än 2 dygn efteråt (man brukar inte få gå mer än ca 2 dygn utan att bli igångsatt när vattent har gått p.g.a. infektionsrisken numera)

2:a barnet - gick över tiden 2 dygn, vattnet gick på förlossningen när jag krystade - splosch!!! dottern kom en stund (20-30 min kanske?) efteråt
 
Senast ändrad:
Sv: gick vattnet?

Vattnet började sippra på eftermiddagen, på kvällen runt halv åtta kom alltihop.... bebis är född morgonen vid halv sju, med kejsarsnitt, då antalet timmar utan att det hände något började bli för många....
 
Sv: gick vattnet?

Slemproppen gick successivt mellen mån-ons ungefär.
Förvärkarna satte igång natten mellan mån-tis.
På fredagen blev de så starka att i åkte in till förlossningen.
Var då öppen 4 cm.
Min barnmkorska tog hål på hinnorna så att "vattnet gick" inne i förlossningssalen. Klockan var då ca midnatt.
Lillkillen tittade ut vid ca kl 09 på morgonen efter.

Vattnet gick aldrig av sig självt alltså.
 
Sv: gick vattnet?

Vid 5 på morgonen hemma i sängen strax efter ett toabesök, sprang till toan och där forsade det ut. Sonen föddes 21.25.
 
Sv: gick vattnet?

Vattnet gick kl 1.30 på natten i sängen... Vaknade av magknip, vände på mej och då sa det plask. Värkarna började en stund senare. Lite snopen blev jag då detta var 1/10 och Bf var beräknat till 25/10... Alva föddes sen kl 17.32.
 
Sv: gick vattnet?

På nr 1 så gick vattnet när jag nattfodrade hästarna kl 22. Första värken kom vid 23.30 och han föddes kl 8.29.

Nr två började med en värk kl 2 på natten. Barnmorskan tog hål på hinnorna och hon föddes kl 4.44.
 
Sv: gick vattnet?

Min förra förlossning började med att vattnet gick - men jag hade haft en del förvärkar ett par kvällar och hade passerat BF med tio dagar så det var ju ingen skräll direkt ;) Jag vaknade på natten av en hemsk mardröm och satte mig upp i sängen och samtidigt kände jag att det blev helt blött - trodde en stund att jag kissat på mig... men vattnet fortsatte att liksom skvätta ut när jag gick på toa och sedan såg jag att det var grönfärgat så vi fick åka in till förlossningen efter ett tag.

Väl där började värkarna komma igång och sonen är född följande kväll, 17 timmar efter att vattnet gått.
 
Sv: gick vattnet?

Vattnet gick på en parkeringsplats i stan. Helt utan förvarning var byxorna genomblöta och jag stog i en pöl på gatan. Fick inte värkar förrän efter 2 dygn, men då gick det snabbt. Hade tid för igångsättning på morgonen eftersom inget hänt efter att vattnet gått, men fick värkar tidigt på morgonen och kl. 11 var barnet fött.
 
Sv: gick vattnet?

Med andra barnet så gick vattnet i sängen 01.30.
03.45 var vi inne på förlossningen o 12.20 tittade lilla Celma ut :love:
Så det gick jättefort :D
 
Sv: gick vattnet?

Första gången gick vattnet i förlossningssängen när jag krystat en timme, ett par sekunder senare kom bebisen.

Andra gången gick vattnet också i förlossningssängen när bm undersökte mig när jag blev inskriven på förlossningen, nån minut senare kom bebisen.
 
Sv: gick vattnet?

27 december 2005 på kvällen.....
inget hände..... var på koll varje dag....
31 december på morgonen sattes jag igång....
inte så mkt hände.... gjorde bara jävligt ONT, livmodertappen var helt omogen...
1 januari på kvällen snittades jag akut (pga infektion efter vattenavgång, livmodern kunde inte arbeta) hade då endast öppnat mig 3-4 cm på 36 timmar med igångsättning.
 
Sv: gick vattnet?

Båda gångerna har barnmorskan tagit hål på hinnorna, när jag var 8 respektive 10 cm öppen. Första gången tog det 45 minuter innan bebisen kom och andra gången tog det 43 minuter.
 
Sv: gick vattnet?

Med första sonen så började det droppa i v 27, under kontroll fram till v 33 då han förlöstes med katastrofsnitt.

Andra sonen gick aldrig vattnet utan han förlöstes med akut snitt i v 30.
 
Sv: gick vattnet?

Vattnet gick nån timme innan Theo är född.. Barnmorskan tog hål på hinnerna för att kunna sätta dit elektroden (eller vad det nu hette,,) så de kunde hålla koll på att han mådde bra. Jag är glad att inte vattnet gick innan då han inte riktigt ville fixera (huvudet var ruckbart) sig trots att jag gick 10 dagar över tiden.. Han hade dock fixerat sig när vi kom till förlossningen..

Lycka till inför den stundande förlossningen! De var jättebra i Kristianstad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 828
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Modest
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 691
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp