Mygoldenbaloo

Trådstartare
HJÄLP! Nu är vi inne på tredje försöket med att försöka få bort min hunds sjukdom giardia, vi upptäckte hans sjukdom för några månader sedan troligtvis är han född med det. all den här behandlingen och saneringen tar en verkligen på krafterna, många säger att har man en gång fått hem detta blir man aldrig av med denna skit och jag börjar nästan tro på det också då man sliter men ingenting hjälper och man kan aldrig veta vad man gjort för fel, vi har avmaskat, sanerat hemmet från golv till lister, frusit in hans koppel samt leksaker, tvättat textiler, och badat hunden, då vi inte har någon ångtvätt spärrade vi av sovrummet och storarummet men han får tillbaka parasiten ändå, Finns det någon som har haft detta och blivit av med denna parasit eller hört talas om den som kan komma med tips på hur man kan få bort den här hemska sjukdomen undrar även också om man måste sanera verkligen allt eller om man kan spärra av visa ställen?

HJÄLP! Nu är vi inne på tredje försöket med att försöka få bort min hunds sjukdom giardia, vi upptäckte hans sjukdom för några månader sedan troligtvis är han född med det. all den här behandlingen och saneringen tar en verkligen på krafterna, många säger att har man en gång fått hem detta blir man aldrig av med denna skit och jag börjar nästan tro på det också då man sliter men ingenting hjälper och man kan aldrig veta vad man gjort för fel, vi har avmaskat, sanerat hemmet från golv till lister, frusit in hans koppel samt leksaker, tvättat textiler, och badat hunden, då vi inte har någon ångtvätt spärrade vi av sovrummet och storarummet men han får tillbaka parasiten ändå, Finns det någon som har haft detta och blivit av med denna parasit eller hört talas om den som kan komma med tips på hur man kan få bort den här hemska sjukdomen undrar även också om man måste sanera verkligen allt eller om man kan spärra av visa ställen?

Vad har ni behandlat med och hur länge?
Vilka medel har ni sanerat med?
Tänk på att hela hunden behöver badas då ägg oftast sitter i pälsen runt rumpan.
Fler djur i hemmet? Alla ska behandlas.

Min studiekompis fick det på sin hund, vet att det tog lång tid för honom att bli av med, men har var inte så noga med saneringen heller.

Kan Anticimex hjälpa till?

Vi har behandlat honom med axilur i tio dagar och vi får ett medel av veterinären som är frätande som man sen blandar med vatten, och vi bada honom 3 gånger under behandlingen sist råkade han blöda lite vid rumpan för tror jag va där och torkade bort avföring för ofta och även klippte bort lite päls runt om då det är en golden så jag gjorde det irriterat kanske,

vi bor i lägenhet och har bara honom dock så bor det en annan hund längst ner så man kanske måste sanera trappuppgången också?

Tack för svar :)

Det finns flera medel att behandla med,men flera av dom finns inte i Sverige.
Jag har fått hem det med importer från bla Ungern.
Behandlade med Dihydrostreptomycin vet. Efter första omgången köpte jag ett medel från Ungern.
Allt som gick att koka kokade jag (typ skålar,leksaker mm) ,hundhus,golv mm tvättades med klorin

Det finns flera medel att behandla med,men flera av dom finns inte i Sverige.
Jag har fått hem det med importer från bla Ungern.
Behandlade med Dihydrostreptomycin vet. Efter första omgången köpte jag ett medel från Ungern.
Allt som gick att koka kokade jag (typ skålar,leksaker mm) ,hundhus,golv mm tvättades med klorin
DHS-tabletter mot giardia ? Det hade jag ingen aning om -men bästa medlet mot ilsken diarre som inte vill ge med sig :)

På katt vet jag att man brukar behandla längre med Axilur och ibland ger man Flagyl (det finns tydligen sorter som Axilur inte tar). Kontakta SVA direkt och be om hjälp. De har duktigt folk på parasitologen som kan hjälpa till med sanering och behandlingsprogram.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613
Hundhälsa Hej! Vi har fått bekräftat giardia på vår valp 13v. Vi började behandlingen i söndags med axilur som ska ges i 5dagar. Vi badade han i...
Svar
18
· Visningar
3 084
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka