Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns på SVT playÄr det någon som har länk till PKs ritt?
Mvh skeptisk till att han kan rida fint![]()
Så motiverad är jag inte att jag vill leta upp namnet på tävlingen, startnummer och ungefärlig starttid i sändningen självFinns på SVT play
Ok. Han startade ca 21:30 igår.Så motiverad är jag inte att jag vill leta upp namnet på tävlingen, startnummer och ungefärlig starttid i sändningen själv
Därav att jag efterfrågade länk.
Varför vill du titta?Är det någon som har länk till PKs ritt?
Mvh skeptisk till att han kan rida fint![]()
Jag skrev varför jag ville titta, vad var oklart?Varför vill du titta?
Tycker ritten var superfin.
Du skrev att du var skeptisk till att han kan rida fint så varför vill du titta?Jag skrev varför jag ville titta, vad var oklart?
Tänker att det är dumt att ödsla tid på något man inte gillar.Jag skrev varför jag ville titta, vad var oklart?
Du skrev att du var skeptisk till att han kan rida fint så varför vill du titta?
Oj.What, det är väl ett perfekt tillfälle att titta?
Det är viktigt med källkritik, det vill säga kolla upp källan själv (i det här fallet se på ritten). Det är viktigt att man inte litar på andrahands- och tredjehandskällor, utan kollar upp saker själv.
Tur att ritten sändes på SVT, så alla kan gratis kolla på alla ritterna.
Tyckte du själv att topp 3-ritterna var något att hänga i julgranen?
Kittel kom på femte plats, men var den enda med en "happy athlete". Och hon hade nog kunnat bete sig på prisutdelningen också, i kontrast till sprättandet i grimskaft som försiggick där...
Kittel kom på femte plats, men var den enda med en "happy athlete". Och hon hade nog kunnat bete sig på prisutdelningen också, i kontrast till sprättandet i grimskaft som försiggick där...
Dom borde av avbrutit den ritten, förstår inte varför den fick fortsätta alls..Jag tycker topp-3 var bra, och även om jag inte var förtjust i TH och tycker Q gick alldeles för mycket med gapande mun så tycker jag nog det var rimligt att det var före Kittel.
Däremot har jag mer problem med att amerikanskan med den mycket spända fuxen bara är 9% efter Kittel. Det är orimligt att en häst som verkligen inte alls trivdes på banan (och visade det så tydligt) kan få över 70%. Hade en häst i LB visat så mycket konfliktbeteenden hade den inte varit i närheten av de 66% som den fick på de tekniska momenten i denna klass, och hur den kan få 6,5-7,3 på harmoni mellan ryttare och häst (snitt på 6,94) känns också orimligt.
På detta ekipage hade domarna verkligen behövt visa publiken/deltagarna att detta är inte okej.
Oj.
Tänkte först inte ens svara på din kommentar. Du har redan bestämt dig vad du tycker så vad spelar det för roll vad jag tycker?
Jag skulle kunna skriva massor. Studerade verkligen ryttarna noga. Deras sits, tygelkontakt, hur de inverkade. Tittade på hela hästen och bildade mig en uppfattning.
Men uppfattningar och åsikter är bara det. De har inget med sanning eller fakta att göra.
Du har din o jag har min.
Ja skulle jag lita på andrahandskällor och tredjehandskällor så hade jag fortfarande trott att alla dressyrhästar i eliten behandlas som prinsessor, och är lyckliga atleter varenda minut. Framförallt som jag inte direkt följer nyheter och då potentiellt hade missad Helgstrands dokumentären och aftonbladets blå tungor.What, det är väl ett perfekt tillfälle att titta?
Det är viktigt med källkritik, det vill säga kolla upp källan själv (i det här fallet se på ritten). Det är viktigt att man inte litar på andrahands- och tredjehandskällor, utan kollar upp saker själv.
Tur att ritten sändes på SVT, så alla kan gratis kolla på alla ritterna.
Jag gick på en föreläsning anordnad av dem, som skulle handla om välfärd. De hade inte en enda välfärdsexpert som föreläste, utan de mest kompetenta var veterinärer och de diskuterade hältor. Knappast kontroversiellt att en halt häst troligen har ont, det skulle nog inte ens Helgstrand säga emot liksom...
Så både jag och min kompis gick ifrån den föreläsningen och bara kände, oj? Det skulle ha handlat om välfärd och det gjorde det verkligen inte. Intressant och trevligt var det ändå, absolut. Jag var nöjd att jag gick, men inte handlade det om välfärd.
Men herregud vilken service!Och har du inte appen går det fina surfa hit:
https://www.svtplay.se/video/KXvMrBo/ridsport-varldscupen/varldscupfinal-basel-kur?video=visa
Och sen välja punkten som visar 2:44 in i sändningen:
Visa bifogad fil 165187
@SiZo