P

Ponnymamman

Hej. Vill gärna få kontakt med någon som har erfarenhet av getter. Svensk lantras, mjölkgetter.
Allt av intresse! Litteratur, mjölkproducenter, avel osv, osv.....

Hej!
Jag har två stycken Svenska lantras getter. :)

getterna2_orig_se.jpg

:banana:

Fina!!!! :love:
Jag har just köpt 8 stycken. Vad har du dina till?
Kan du ge några boktips? Har svårt att hitta något om just getter. Det vore kul att läsa mer. Det jag kan sträcker sig till rena baskunskaper om skötsel osv.

okej. :)
Jag har mina till... husdjur... :p Alltså inget speciellt, jag kelar bara med dom... :D

Jag har läst lite i böcker... Vad heter han? Något med Sjödin, kanske? Som heter just, getter.

Och sen har jag läst några till, men dem handlade om lite olika djur.

Har inte hittat något riktit bra bok eller något på internet...
om du hittar något bra, om du har lust, kan du väl skriva det till mej ? :)

lycka till med dina getter! :banana:

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
930
Senast: Luff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 657
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka