J
jojjogalopp
Snart ger jag upp alltså jag orkar inte mer känner mig bara förtvivlad,
Det går bara inte rida mitt sto hon är rädd för allt hon kasstar sig om hela tiden,Hon kunde göra så förr men då va det bara att börja trava henne så gick hon rakt på,det va ett tipps från förra ägaren
Inte ens det funkar nu,
Hon e okontakt bar,sedan är hon elak på våran anndra häst springer och biter han och hotar fast hagen är stor.
Hon har ett ryckte från trav banan att hon har varitt så elak att hantera och okontackt bar fins folk som har tackat nej för köra henne,
Men sen när hon kom hem till oss så har hon varitt lugn att hantera snäll att rida hon har inte sparkat eller hugt som dem har sakt,
Min hovslagare har sakt att det är som en ny häst, Men nu då nu käns hon som den hästen som rykterna har gått om henne.
Jag vet bara inte vad jag ska göra rider man ut med andra så förstör hon för dem, det smitar av sig på dem anndra hästarna.
Jag funderar starkt på avsluta med hästar som jag ger upp,jag har en duktig kille som skor åt mig och han känner i gen henne men han vill inte ta sig han med henne om hon har blivitt som för.
Frågan är?
ska jag ha henne i ensam hage så hon slipper stressa valacken?
ska man sluta och rida henne känns som det kvittar från hennes sida?
Skaffa sig en tränare att rida för? det är omöjligt går ej lassta henne hon får panik av att köras hon har varit med om en olycka och hon måste då få lugnande och det går inte i hop sig, fast det skulle hon behöva dagligen just nu.
Jag kommer inte sälja henne att lasta andra på problem gör jag inte och hon skulle absolut inte må bra av flytta i gen tror jag med hennes psyke
va bara tvugnen att skriva av mig