Sv: genomntramp bak, hur farligt?
Jag har testat "alla" genomtrampningsskydd tror jag. Ett tag sydde mamma figursydda till henne då vi inte hittade höga som gick att ha under hennes gamascher från början. (Gick på sig på insidan av haserna så de var jättehöga)
Men de bästa jag haft är de som är rätt höga och har en vit skyddsgrej precis över sporren. Och så har de ett antal 4? kardborreband över skenbenet. Hittar dem inte på nätet nu men jag köpte de första i nån travshop, kanske Bidermans på banan i Eskilstuna? och det andra paret hemma i vår travshop.
Jag kan fotografera dem om du inte förstår hur jag menar...
Har för mig att man var tvungen att sätta dem från något visst håll för att kardborren skulle sitta bäst förresten???
De små korta som bara sitter runt kotleden är värdelösa om man måste ha gamascher också för då hasar de ner.
Men det kanske hade med hennes storlek att göra?
Jag har fått sy in alla på grund av att min donna är 152 cm och har tändsticksben...
All hennes utrustning var small utom gamascherna då eftersom genomtramparna satt under.
Det var absolut en missräkning att hon inte gick att sätta igång igen efter frakturen men nu har hon en rödhårig son som jag hoppas ärvt mycket av henne...