Genant problem

D

DancingFox

Jag är gravid, men har problem genant problem med magen.:o
Min mage bubblar och fräser, och jag har ofta problem med gaser.:o:eek:
Vad finns det för tabletter när man är gravid som kan hjälpa?:confused:
Har ni andra problem också? Vad gör ni?:confused:
Jag älskar grönsaker, frukt och äter gärna gröt på frukosten.
Vilken mat undviker ni?

tacksam för svar:bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Genant problem

Öppnar fönstret? :D

Nä sorry har inga bra tips, än värre blev det när jag försökte äta 5 frukter och grönsaker om dagen, jävlar i det pruttfabrik!
 
Sv: Genant problem

Känns det som du har mycket stora problem bör du ta upp detta med din BM. Annars i matväg ska du undvika: ärtor, bönor, kål och lök. ÄVEN för mycket frukt och grönt ger gaser. Sen kan det ju hända att du faktiskt har lite förstoppning ?! Då får gasen svårare att passera tarmarna och därmed orolig mage. Sen ska man dricka mycket samt motionera/röra på sig. Laktosintollerans ger även det orolig mage. Om man vill kan man utesluta mjölkprodukter och se om det har någon effekt.
 
Sv: Genant problem

Ett bra tips mot fisig mage.. Tugga i dig några anisfrön! (Finns i kryddhyllan)
Funkar kalasbra!! O smakar helt ok med :D
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 432
Senast: amsway
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 960
Senast: super
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 188
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp