Gekås - Ullareds stora BILDTRÅD 2015!

Jag ska till Ullared nästa helg:banana:

Ska se om jag hittar ett regntäcke, lädertyglar, eventuellt magnesium, lädergrimma om det finns nån billig och ett shabrak. Och kanske ridbyxor om det finns i rätt modell.

Hmm är ju jättemkt jag vill köpa, kommer bli svårt att hålla händerna i styr:p
Lädertyglar fanns både släta, och flätade - kändes dock ganska stela , men det kanske de är...? Kostade kanske 130:-(?), lädergrimmor fanns. Trikems sortiment på tillskott finns, bl.a. Magnesium.

Svarar mig själv :D Var där igår. Jätteglad, för jag hittade ett jättefint gör 129:-! Tunn, fleeceaktigt på insidan o jersey på utsidan, så spånet fastnar inte (så lätt). Jättebra bogspänne, som Amigo. Vet inte hur jag får in bild dock...!!?
Vore toppen med bild! :)

Jag var på Ge-Kås igår. Köte inte så mkt hästsaker. Tyckte det var mest trista färger på schabrak mm.
Men följande fick följa med hem;

Fleecetäcke till medryttarhästen

Fleecetäcke till min egen häst

Liniment, sadeltvål, sprayflaska till linimenten (som jag blandar ut med vatten)

och en brun man och svansborste (ej någon bild). Även 3 par snygga marinblå MH ridstrumpor.

Lugnt i går (onsdag) på gekås.
Saknade både finmaskiga hönät och funktionspikeer i sortimentet, men fick iaf med mig det andra på min måttliga inköpslista.

- Vinröd tröja från Copperfield,
- Svart "Horse" tröja, (min första sådana faktiskt, trots alla år av shopping)
- Två bruna sadelöverdrag (fans även vinröda, svårt att välja färg)
- Svarta, oskodda ridbyxor från något Milton(?) märke.
- Trimmkniv
- Man borste
- nackpadd i fårskinn

emma_551d194eddf2b345c8c7441e.jpg

Sammanlagt för samma pris som ett par CRW/Hööks, Miami ridbyxor (för den som vill få ett hum.)

I övrigt finns det en hel del fina schabrak i varierade färger, lila, ljusrosa, grå, grön.
En hel del HV polo kläder, så som tröjor och ridbyxor i brunt, grått och marint. (Höst kollektionen 13 eller 14, har dålig koll?)
Samt ett gäng, Mountain Horse Sonata Jacket i vitt, rosa och några fåtal gröna för en tredjedel av ordinarie pris.

Här pågår nedräkning till mitt andra besök på Gekås (8-10maj) :D Tänkte passa på och höra om någon som varit ner nyligen har sett några täcken i storlekarna 85, 95 och 105cm? Eller om det överlag finns lite utrustning till de minsta hästarna (shetlandsponnys)? :$

Imorgon bär det av för min del!
Inköps-listan har ändrats lite, blir inga täcken men möjligen nått träns eller nosgrimma. Tyglarna står fortfarande på listan, är de stela går det ju att olja de mjuka.
Längtar:bump:

Här pågår nedräkning till mitt andra besök på Gekås (8-10maj) :D Tänkte passa på och höra om någon som varit ner nyligen har sett några täcken i storlekarna 85, 95 och 105cm? Eller om det överlag finns lite utrustning till de minsta hästarna (shetlandsponnys)? :$

Nu va det ett tag sen jag köpte täcken till min shettis men då fanns det 4-5 modeller/tjocklekar att välja på. Är supernöjd med mina täcken, de håller jättebra trots täckesmarodör i hagen. Tyvärr har jag fått sy in de i halsen då de va förstora till min lilla. Brukar finnas mest träns och grimmor till de små har jag för mig. Vet att jag köpt ett par små boots där en gång, har inte sett så små på några andra ställen :)

Ha så roligt på Ullared!

Lugnt i går (onsdag) på gekås.
Saknade både finmaskiga hönät och funktionspikeer i sortimentet, men fick iaf med mig det andra på min måttliga inköpslista.

- Vinröd tröja från Copperfield,
- Svart "Horse" tröja, (min första sådana faktiskt, trots alla år av shopping)
- Två bruna sadelöverdrag (fans även vinröda, svårt att välja färg)
- Svarta, oskodda ridbyxor från något Milton(?) märke.
- Trimmkniv
- Man borste
- nackpadd i fårskinn

emma_551d194eddf2b345c8c7441e.jpg

Sammanlagt för samma pris som ett par CRW/Hööks, Miami ridbyxor (för den som vill få ett hum.)

I övrigt finns det en hel del fina schabrak i varierade färger, lila, ljusrosa, grå, grön.
En hel del HV polo kläder, så som tröjor och ridbyxor i brunt, grått och marint. (Höst kollektionen 13 eller 14, har dålig koll?)
Samt ett gäng, Mountain Horse Sonata Jacket i vitt, rosa och några fåtal gröna för en tredjedel av ordinarie pris.
Milton ridbyxorna är de skönaste ridbyxor jag någonsin haft! Helt kanon och håller riktigt bra :) jag längtar tills jag kan till ullared och köpa nya av det märket, de två jag redan har börjar bli för stora...

Ska någon från dit nu så får ni väldigt gärna se om de har eclipse hovlera! och ska någon skåning dit så vore det väldigt snällt om de ville ta med 2 hinkar hovlera till mig ;).

Nu är jag hemkommen från Ullared. Lite besviken, hästavdelningen tyckte jag va rätt urplockad. Hittade bara en lädergrimma, stallsockor och 1 kg bomull. Kollade efter grimma till shettisen men de enda grimmorna i Shetlands-strl va rosa med rosa fluff:meh:. Tror ponnyn min skulle bli väldigt förnärmad om jag satte på han en sån :p.

Kollade efter träns men fanns inget bettlöst, fanns en hel del i Shetlands-strl faktiskt. Lädertyglarna fanns bara med stoppar, jag vill ha helt släta.

Men blir nog en till tur ner till Ullared i sommar:)

Var på gekås för 3 veckor sen ungefär, en onsdag, vi var nästan helt själva på hästavdelningen. Bästa köpet var nog tömkörningstyglar. för 99kr. på hööks kostar ett par likadan 299 kr. Köpte även ett sånt täcke med fleece på insidan och slät på utansidan, vet inte vad det kallas med liknade amigo täcke. för 129kr. Jättebra passform! de hade även amigo täcke som var ungefär halvpriset som min kompis köpte.
Schabraken var tråkiga, för mycket konstiga färger och krumelurer för min smak och mest dressyrschabrak.
I november köpte jag jacksons ridskor på stålhätta för 300kr ungefär. Använder dem varje dag och det var riktigt bra kvalité. Rekommenderar varmt, de hade dem kvar sist jag var där också.

Schabraken var tråkiga, för mycket konstiga färger och krumelurer för min smak och mest dressyrschabrak..
Det här gör mig sugen att åka till Ullared, jag vill ha konstiga färger :p Och att jag insåg igår att jag typ inte har några hela/passande ridbyxor nu, ett par av mina ridbyxor börjar spricka i skoningen, ett par är förstora och ett par ridbyxor har trasiga knän gör ju också att det känns som behovet att åka dit å köpa nya ridbyxor känns rätt påträngande... Ingen som vill hänga med på en spontan tur dit imorgon? ;)

Nu va det ett tag sen jag köpte täcken till min shettis men då fanns det 4-5 modeller/tjocklekar att välja på. Är supernöjd med mina täcken, de håller jättebra trots täckesmarodör i hagen. Tyvärr har jag fått sy in de i halsen då de va förstora till min lilla. Brukar finnas mest träns och grimmor till de små har jag för mig. Vet att jag köpt ett par små boots där en gång, har inte sett så små på några andra ställen :)

Ha så roligt på Ullared!

Tusen tack för ditt svar! Jag var ner en sväng i somras och tyvärr så fanns det inte mycket till shetland då. Fick med mig lite småsaker hem & ett fleecetäcke som jag är väldigt nöjd med. Har ett regntäcke som en bekant köpt åt mig för två år sedan & det är ett av de bästa täcken som jag har (:

Liknande trådar

Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 630
Senast: zassoo
·
Utrustning Hittade ingen ny tråd för detta året, så skapade en :) Någon som besökt gekås nu under julhelgen? Eller tidigare i höstas? Berätta om...
2
Svar
32
· Visningar
9 284
Senast: Equilina
·
  • Låst
Utrustning Ja så var det nytt år - 2014 - och dax för en ny Gekås / Ullareds utrustningstråd som detta året är mer inriktad som bildtråd ;)...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
151 381
Senast: MissKulla
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 452

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka