Ge någon slags gåva vid nytillskott?

Kissing Spine

Trådstartare
En relativt nära vän har nyss fått en liten tjej och jag funderar på om och vad jag kan ge för att visa att jag tänker på dem. Det hela var oväntat kan tilläggas. Det finns vissa spänningar mellan mig och mamman så jag är lite orolig för att hon kan ta illa upp. Samtidigt vill jag ändå ge något. Båda två är mycket unga, om det spelar någon roll.

Så, är jag fånig som är orolig? Är jag fånig som vill ge något? Vad i hela friden kan man ge!? Har ingen lust att skicka över en blomma utan det ska isåfall vara något fint/något som man kan ha nytta av men inte för dyrt så att det blir överdrivet.

Tankar om detta? Någon? :p
 
Sv: Ge någon slags gåva vid nytillskott?

De flesta presenter jag själv har fått när mina barn var bäbisar är barnkläder... Massor!

Därför är mitt tips - köp en "sparkdräkt", "helkroppspyjamas" eller ngt liknande (stl 56 el 62, så den inte är urvuxen första veckan). Något de har nytta av och kan använda mycket.
 
Sv: Ge någon slags gåva vid nytillskott?

Sparkdräkt är jätte bra. Byxor tyckte jag var bra att få. Men kläder är kanon.
 
Sv: Ge någon slags gåva vid nytillskott?

Ja som sagt, kläder är jättebra. Men om köp inte vanliga tröjor för det tycker i alla fall jag är värdelöst på en liten bebis, köp i så fall bodys istället. Tänk också på hur de ser ut i halsen. Det är inte roligt att dra på en nyfödd bebis en tröja som är tajt i halsen så det är bra om den kan öppnas upp mycket.

En annan grej som jag haft nytta av är en sån där liten leksaksskallra som ser ut som ett djur. Min Wille fick den som ser ut som en giraff + ett par likadana tossor. Efteråt köpte jag till snuttefilten också (som också ser ut som en giraff).

1545.jpg
 
Sv: Ge någon slags gåva vid nytillskott?

Ja, det har jag också funderat på :). Funderar lite på om jag ska köpa ett presentkort på tex. Lindex (det enda som finns i stan) så att de kan köpa vad de själva vill. Återigen, hur personligt ska det vara ;). Men det blir nog någonting sådant.
 
Sv: Ge någon slags gåva vid nytillskott?

Jag fick ett par jätte söta första skor när jag fick min dotter, det var det ingen annan som tänkte på så det blev lite orginellt och jätte sött att hänga på väggen senare:love: finns på HM, kappahl och lindex tex och kostar runt 50-70:- Lycka till!
 
Sv: Ge någon slags gåva vid nytillskott?

Tack! Det kan behövas ;). Har ju iaf kommit fram till att det blir något klädesplagg iaf. Det känns lagom dyrt/billigt och lagom personligt.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 139
Senast: TinyWiny
·
P
Träning Min 4-åring som reds in för ca 10 månader sen har alltid skött sig utomordentligt bra när han har ridits. Både jag själv och min...
Svar
16
· Visningar
2 012
E
Hästmänniskan Jag har ett problem som under de senaste veckorna skapat mycket magont. Mycket text att ta sig igenom, tack ni som läser. Blev absolut...
2
Svar
23
· Visningar
4 199
Övr. Hund Har ju som en del säkert sett en vavva-valp. Han är 4 månader och jag har haft honom i en. Han brukar anpassa sig snabbt & bra till nya...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp