Sv: Ge mig Stockholmstips nu!
Ja, word på allt faktiskt. Lunchrestaurangerna jag går på är mer personliga och bekväma för mig som kund.
Eller så kunde man bara betala i kassan på en gång, som på alla andra ställen utan bordsservering? Man måste väl ändå stå och köa där för att få kortet?
Jag tyckte det var så väldigt mycket köande: först köa för att få kortet, sen köa för att få beställa mat (vilket tog en halv evighet), sen köa för att få betala. Jag förstår att det blir billigare för dem, iom att de sparar in på serveringspersonalen, men som gäst är det ju trevligare om jag kan vänta vid mitt bord, än att stå och köa halva tiden.
Det vanliga systemet är ju väldigt mycket enklare för gästerna, tycker jag: antingen beställer och betalar man vid kassan, och sen kommer de med maten och när man är klar så går man. Eller så får man ett bord, allt man vill ha får man serverat vid bordet utan att behöva stå och köa, och sen får man en nota på alltihop. Busenkelt.
Sen tycker jag själva lokalen på Vapiano mest känns som ett snabbmatsställe - minus de billiga priserna och den snabba serveringen, då.
Ja, word på allt faktiskt. Lunchrestaurangerna jag går på är mer personliga och bekväma för mig som kund.