Ge mig Stockholmstips nu!

Sv: Ge mig Stockholmstips nu!

Eller så kunde man bara betala i kassan på en gång, som på alla andra ställen utan bordsservering? Man måste väl ändå stå och köa där för att få kortet?

Jag tyckte det var så väldigt mycket köande: först köa för att få kortet, sen köa för att få beställa mat (vilket tog en halv evighet), sen köa för att få betala. Jag förstår att det blir billigare för dem, iom att de sparar in på serveringspersonalen, men som gäst är det ju trevligare om jag kan vänta vid mitt bord, än att stå och köa halva tiden.

Det vanliga systemet är ju väldigt mycket enklare för gästerna, tycker jag: antingen beställer och betalar man vid kassan, och sen kommer de med maten och när man är klar så går man. Eller så får man ett bord, allt man vill ha får man serverat vid bordet utan att behöva stå och köa, och sen får man en nota på alltihop. Busenkelt.

Sen tycker jag själva lokalen på Vapiano mest känns som ett snabbmatsställe - minus de billiga priserna och den snabba serveringen, då.

Ja, word på allt faktiskt. Lunchrestaurangerna jag går på är mer personliga och bekväma för mig som kund.

kl

Tack för alla svar :)!

En av mina vänner har bokat bord till kvällen på Tabbouli som verkar vara en libanesisk meze restaurang. Lite för dyrt för mig verkar det som när jag läste menyn. Har ni varit där?

Gärna mer lunchtips!

Senast ändrad:

Åh, jag älskar Tabbouli! Mycket mysigare än det större (och ännu dyrare) Beirut Café, och maten är underbar. Det är värt pengarna, men då får ni vara hungriga för meze-menyn innehåller mycket mat ;)

Lunch tycker jag att ni kan prova på Hermans, ligger på söder jättenära Slussen och Mosebacke. Mysig utsikt över stans inlopp, och världens godaste veggo-buffé. Spara lite plats för att dela på en bit av deras chokladkaka också..

Vad gillar ni för musik och vad gillar ni för mat? Blir lättare att tipsa då :)

Gärna någon form av plockmat typ meze men eg allt utom husmanskost.

Musik, tja senast vi var ute och dansade regelbundet var väl i slutet på 90-talet :o så ja... den musiken gillade vi då :D!

Nu går jag sällan ut och dansar själv, hänger mest på rockbarer, men det finns club 90`s på Marie Laveau vid Mariatorget om ni vill ha lite nostalgi :D De har club 80's också, men är osäker på när de har vilken klubb. Har inte varit på Golden Hits, men de har minimum 25 som åldersgräns så ni slipper tonåringar, och de har lite mer lättsam, trallvänlig "vuxen" musik :p

Om ni kan tänka er latinomusik så kan jag faktiskt rekommendera La Isla vid Fridhemsplan (många kommer säga emot mig nu). Mycket ungdomar, men också mycket vuxna och "uppåt" tack vare musiken. Väldigt öppen och generös stämning, alla dansar, 18-åringar som 50-åringar! Kan man inte salsa är det bara att vicka på höfterna och låtsats, det duger fint det också :D
För att spinna vidare på det temat kan ni ju också kolla om ett bord på La Cucaracha på Bondegatan som har tapas, och är lite billigare än Tabbouli. Men det blir fort knökfullt där, så man får boka i tid om man ska dit på en helg.

Fast La cucaracha är väldigt högljudd ;) Jag gillar inte Hermans buffe', inte prisvärd, tyvärr, för jag äter helst vegetariskt.

kl

Tack för alla svar :)!

En av mina vänner har bokat bord till kvällen på Tabbouli som verkar vara en libanesisk meze restaurang. Lite för dyrt för mig verkar det som när jag läste menyn. Har ni varit där?

Gärna mer lunchtips!

Åh vad läskigt, jag tänkte föreslå den, men så visste jag inte om ni gillade libanesiskt och så började jag tjafsa om Vapiano istället och glömde det!:)
Ja, tabbouli är jättebra.

Jag brukar bara gå till den på Söder som också är super, men det jag har hört om den i city är att det är lite "virrigt". De frågar om det är ok att varma rätter kommer in före kalla rätter i sällskap som väljer både avsmakning & vanliga rätter, men istället kommer inget alls in osv. Men det har kompenserats bra i form av gratis kaffe & choklad tex. Bara lite svårt att kombinera det där med att vara hungrig så man orkar med allt och sen att maten dröjer så man håller på att svälta ihjäl ;)

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
34 451
Äldre Om drygt två veckor åker jag till stockholm för att möta upp min mamma. Det blir vid lunchtid, så jag skulle gärna vilja få lite tips på...
2
Svar
25
· Visningar
1 965
Senast: nyttnick
·
Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 919
Senast: Efwa
·
Övr. Hund I onsdags kväll började min färd ner mot Tyskland för att få se lite "riktig" hundträning. Vår resa började 21 på kvällen, vi åkte i...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 968
Senast: sammi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar