ge mig ett par stövflar.

blizz

Trådstartare
börjar bli dags för ett par nya ridstövlar... Någon som har några att tipsa om? vill helst ha en modell utan dragkedja bak, någon som vet något märke som har bra sådana? jag vill ha tips om alla stövlar ni gillar, funderar faktiskt på att köpa ett par som inte är svarta..., kanske ska våga mig åp ett par typ.., bruna?? :p så hit med länkar, tips och framför allt: BILDER! :bump:

Sv: ge mig ett par stövflar.

Jag köpte ett par Cavallo Talent i höstas hos en ridsportbutik som ligger mellan Eskilstuna och Västerås. Det finns även en sadelmakare där, så han satte in en dragkedja snett framtill på stöveln när de hade kommit hem. Kan ta kort på stövlarna idag och lägga ut. Jag tycker det funkar jättebra med dragkedja placerad så, väldigt lätt att komma i stövlen och dra upp dragkedjan, tycker det kan vara lite krångligt när de sitter bakpå...

hm.. Hur mycket vart det att kosta för dig när du satt i dragkedja?
Finns det ingen risk att man revar sadeln när man har dragkedjan fram? Har alltid varit lite skeptisk till det.:cool:

Det kostade 500... har inte repat sadeln än så länge..:) Den sitter ju likson snett frampå, är aldrig i kontakt med sadeln och man inte vrider smalbenet i en sjukt onormal ställning :rofl:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 290
Senast: Lyan
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är...
2
Svar
31
· Visningar
1 339
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 574
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar