Sv: Ge bort häst och sen ta tillbaka den??
Det är mig allt handlar om!
Jag hade min hovslagare ute till mina 3 hästar, då när han åkt ringer han mig och säger att det står en häst uppe på vägen. Shettishingsten.
Jag gå uppåt mot honom då han springer ner till mina hästar. Ägaren kommer och härjar på honom, jag försöker locka in honom i mitt stall, då ägaren skrämmer honom så han springer igen. Jag går ut efter en av mina hästar o får på så sätt in honom i stallet. När jag ska ta på honom en grimma så blir han jätte rädd för mig. sen går ägaren fram med knytnävarna och slår honom. Säöger ifrån att så gör du inte i mitt stall. Han tar hästen hem till sig arg som ett bi. Jag ska sedan gå upp efter posten då han kommer ut och frågar om jag ska ha honom. jag tvekar, men han pratar på och övertygar mig om att jag ska ta honom då han ska skjuta honom dagen efter. Ingen vettig häst menar dem, snäll men inget o ha en sådan. Jag tar honom hem till mig. Han har en benställning som en fransyska. eller vad det heter. helt inåt tåad. jag tar ut hovslagare osv. avmaskar m.m. Börjar köra in honom. En väldigt snäll häst med stort hjärta. Han blev livrädd av att stå i box, då han stätt uppbunden stort del av sitt liv. Jag körde in honom, tog honom med grunder av att jag fick honom. Inga andra överskommelser sas. Ingen prövotid nämndes.
Jag sa aldrig att jag skulle behålla honom då jag redan har 3 hingstar.
Han sa heller inte att jag inte fick sälja honom.
Iaf så la jag ut en annons på honom, vilket han såg. Skickar sms mitt i natten o säger att han ska ta tillbaka hästen.
Dåligt som jag redan mår psykist, blev det ännu värre.
Akuten var inte långt borta!
Ägaren ringer mig på jobbet och skäller ut mig att jag inte kan skötahästen o mkt mer.
Vilket jag verkligen har gjort.
Kört in den osv..min hovslagare sa att det var det värsta han sett på länge...
Ja jag tänkte anmäla honom men ägaren är en riktig skitstövel som kan få många emot en...
alla hot han kom med, fick mig att ge upp..har inte orken att bråka med honom...
jag lät honom ta tillbaka hästen, skrev under ägarpappret igen så han blir nuvarande ägaren. Vilket han skiter i o skicka..
De andra hästarna har bra hull, men fötterna har ingen fått titta åt..som kan alltså..han klipper dem med en kosax..utan att lyfta dem av vad han säger..sen tar han en elhyvel och fixar sulan...
illa!!!
spiltorna som de alla har är för korta, för smala, fast uppbindning(ingenlöpande). sen har de så de kan sparka varandra, ingen hel mellanvägg.
Liggströt är väldigt lite, de har betong i botten...
nu har ni allt här..gör vad ni vill med det!
Tack för alla era kommentarer! uppskattar allt ni sagt..
MVH/Mandoz