Ge bort andel? Vilka papper?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Jag funderar på att ge bort en andel (10%) i min tvååring till min pappa i födelsedags present. Vilka papper är det som gäller då? Är det ägarskifte/leasing eller är det nått annat? Man måste ju kunna specificera hur stor del vem äger.. eller skriver man det på separat kontrakt?

Sv: Ge bort andel? Vilka papper?

Jag såg nu att man använder det papperet. Men hur specificerar man hur stor andelen är?

Jag såg nu att man använder det papperet. Men hur specificerar man hur stor andelen är?

Det får man specificera på separat kontrakt.

Lägger till/ändrar:
Kom ihåg att ägarskifte kostar 500 kr, så om det är ens pappa kanske man kan ha det som en "egen överenskommelse"?

Separat kontakt, kan även vara ett muntligt kontrakt. Kanske ändå är "säkrast" att ha ett skriftligt?

Senast ändrad av en moderator:

Ja det kanske är bäst.. med tanke på att jag har enskild firma och han inte har det. Vet inte hur det blir med eventuella prispengar..

Vad är det som krävs för att få ett giltigt kontrakt? Två vittnen?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 614
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 598
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 134
Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 958
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar