Ja, jag hoppas verkligen att det stämmer. För det är två sjukdomar som jag absolut inte skulle vilja ha.Fast att man skulle få SLE eller fibromyalgi av själva operationen ställer jag mig väldigt tveksam till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag hoppas verkligen att det stämmer. För det är två sjukdomar som jag absolut inte skulle vilja ha.Fast att man skulle få SLE eller fibromyalgi av själva operationen ställer jag mig väldigt tveksam till.
Fast att man skulle få SLE eller fibromyalgi av själva operationen ställer jag mig väldigt tveksam till.
Jag också. Vad är det som säger att personen i fråga inte hade fått dessa diagnoser även utan att ha gjort en överviktsoperation?
Det viktiga att du är där mentalt. Många jag känner har gjort op och inte mentalt mogna. För op 3 portionet dagens dubbls familje pizxor mm En ett år efter op äter hen hel pizza stora portionet middagar mm nån kör pizza i mixern för att denne måste äta pizza O liknande.
Det som faktist hjälper utan op är rörelse och minska mat portioner. Det kommer du att få göra även med op för utan rörelse o små portioner av stannar vikt nedgången efter op. Men ditt mat o godis sug kommer att vara samma efter op.
Ät ex godis på fredag eller lördag men begränsa intaget. Ex 200 gram godis. Det går men man måste bestämma sig även mentalt. Man får ha skit dagar mat messigt men då tar man igen det sen ex en extra promenad elker öka motions längden några dagar. Köp en beg inne tränings cykel o cykla när du ser på tv.
Jag vet att det går utan op har tappat mycket i vikt men har kilon kvar att bli av med.
Hur mkt övervikt ska man ha för opereras?
Är 175 lång. Väger runt 90 kgDet skiljer sig lite i olika landsting. Här ska man (om de inte ändrat sedan min tid) ha ett BMI över 40, eller 36 om man har andra hälsoskäl (typ diabetes eller så).
Är 175 lång. Väger runt 90 kg
okJag är 173cm och vägde 136kg när jag gjorde min operation. Ditt BMI ligger på under 30 (29,4).
Det skiljer sig lite i olika landsting. Här ska man (om de inte ändrat sedan min tid) ha ett BMI över 40, eller 36 om man har andra hälsoskäl (typ diabetes eller så).
Konstig fråga?Finns det någon fördel med en operation jämfört med om man med hjälp kan hålla en strikt diet utan operation?
Det är svårare att gå upp i vikt igen. Betydligt lättare att få varaktigt resultat jämfört med diet.Finns det någon fördel med en operation jämfört med om man med hjälp kan hålla en strikt diet utan operation?
Instämmer helt!Konstig fråga?
Operation är väl det alternativet som återstår om man inte kan hålla vikt med diet eller motion? Det finns liksom inte ett val mellan att "bara banta" och att operera sig.
För att det får en att tro att du ser operation som en bantningsmetod.Jag tycker inte det är en konstig fråga. Att gå ned i vikt om man väger för mycket är väl oftast hälsosamt men hur man gör det har stor betydelse, det finns betydande risker med olika dieter men också med att minska magsäckens volym genom operation som det skrivits om i tråden med bla. näringsbrist. Jag kan inte förstå varför en fråga om det skulle vara underlig?
Jag också. Vad är det som säger att personen i fråga inte hade fått dessa diagnoser även utan att ha gjort en överviktsoperation?