Sv: Gärds?

aicha skrev:
Och jag kände antagligen inte igen hälften av alla Buke-ekipage, men en del såg jag allt!

Prince Fair (heter hon fortfarande så, helt plötsligt fick jag hjärnsläpp!) såg jag i terrängen, såg ut att va en fin runda, vet inte riktigt vad som hände på 3an, vände precis bort huvudet då..

ja det heter jag :D
haha nä jag fattade inte heller vad som hände :o

Är väl ganska nöjd med tävlingen i stort.
Dressyren var väääldigt spänd - han var fin på framridningen men när vi gick ut till banan blev han otroligt laddad så jag fick mer el mindre bromsa mig igenom hela programmet, därav lite kort och hög form bitvis vilket gav ganska rättvist typ 53 straff.

Hoppningen gick kanonbra :) äntligen lyckades vi sätta en nolla :bump: och jag kunde bromsa och styra, är så himla nöjd!

Terrängen den gick.... fort :o
Lite för fort, vi kom ur startfållan som en kanonkula, och ettan och tvåan gick bra, men sen tyckte min häst att vi absolut skulle till höger - och när han har bestämt sig då sitter man där :o så det blev en volt för att få ordning på allting, men resten av banan gick bra iaf.

Nä, jag vände nog inte bort huvudet särskilt länge, så fort måste det ha gått! ;) Men så klarade du väl tiden oxå va?

Såg mååånga som var spända i dressyren..

Gick inte det allra bästa nä :crazy:

Dressyr: Båda hästarna gick hyfsat, Molinna gick bra i traven men i galoppen är hon inte så bra än; fick 56 straff, Rossini fick 50

Hoppning: Molinna gick jättebra med bara ett pet (röd/vita räcket efter kombinationen), och det var visst inte så många felfria där..
Rossini hade ett stopp på blåa oxern plus då 7 tidsfel

Terräng: Rossini gick runt terrängen, tack o lov, annrs hade Tobbe inte vart glad på han :angel:
Molinna... höll på att gå omkull på första hindret, och ryttaren flög av... snopet.. :( bara ingen av dem är skadade till strömsholm nu i helgen :crazy:

Gabby_Ossi skrev:
Molinna... höll på att gå omkull på första hindret, och ryttaren flög av... snopet.. :( bara ingen av dem är skadade till strömsholm nu i helgen :crazy:

Det small ordentligt i hindret. Molinna måste drämt i hoven för den smällen. Ryttaren var lite skakis men beydrade att hon mådde bra.

Hoppas allt är bra med dom. :)

jag fångade din gula häst på bild i hoppningen, lägger upp bilderna så fort jag fått in dem i en dator (vilket iofs kan dröja ett tag...)
jättefin var hon där iaf :)

Jo small gjorde det ja :crazy: jag fick bråtttom att få ner kameran, men vi har det på film så att vi kan analysera det i a f...
Tror allt är bra med dem, om det inte blivit värre efterhand... Ryttaren var lite öm i ryggen sa hon, men det skulle nog inte vara någon fara... Molinna släppte vi i ridhuset när vi kom hem så att hon fick springa lite och vi fick kolla på henne.. hon var inte halt då i a f :)

Gabby_Ossi skrev:
Jo small gjorde det ja :crazy: jag fick bråtttom att få ner kameran, men vi har det på film så att vi kan analysera det i a f...
Tror allt är bra med dem, om det inte blivit värre efterhand... Ryttaren var lite öm i ryggen sa hon, men det skulle nog inte vara någon fara... Molinna släppte vi i ridhuset när vi kom hem så att hon fick springa lite och vi fick kolla på henne.. hon var inte halt då i a f :)

Åh vad skönt. Sist jag hörde en sån smäll var det en kota som splittrades. :eek: Vågade inte säga det förrän jag hört att allt var bra. :o
Var det du som tog hästen?

aicha skrev:
Vet du om allt gick "bra" med tjejen som fick åka ambulans på lördagen?
Japp. Allt ok med henne. Vi fick mail häromdagen. Skönt!

När reser du ner? Messade med A idag.. då var hon på väg ner i Tyskland.

Narcissa skrev:
Ambulans? Vad har jag nu missat?
En ryttare åkte av och fick en sträcknig i halsmuskeln + lätt hjärnskakning. Lämnade sjukhuset samma dag.

Det var ju skönt, hon låg ju där rätt länge.. :crazy:

Jag fick åka med Tobbe ner i torsdags eftermiddag, kunde inte vara borta från skolan så länge.
Men Svarta Faran han hoppade terränghinder som aldrig förr! Han var såå duktig, han tyckte mest att matte kunde låtit honom springa lite fortare.. ;) Han behövde inte ens stanna kvar för en andra pulsmätning, kondis har han allt den gamle gubben. :d
Så om JAG får bestämma går han VM i augusti..! :angel: :) :devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska mästerskapet i fälttävlan för seniorer avgjordes under helgen hos Gärds RF. På söndagen delades medaljerna ut efter...
Svar
0
· Visningar
526
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
356
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tre rutinerade ryttare på pallen när Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för seniorer avgjordes hos Gärds RF i helgen.
Svar
0
· Visningar
143
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka