Sv: Gärds?

Ååååååååååååh, GRATTIS!! ;)
Skämt åsido, jag vet ju hur hårt du har jobbat för detta och hoppas att det har släppt nu! :)

Gick jättedåligt för oss.

För en gång skull gjorde han en superbra dressyr, men då krånglar han i hoppningen och terrängen. Stopp på muren i hoppningen och ute i terrängen. Spetsen ställde till stora problem.

Vi fick iallafall hoppa alla hinder och hade kul ändå. Han hoppade vattengraven utan att tveka och den som jag trodde skulle vålla stora problem (han gillar inte hål i marken).

Dessutom lyckades han trampa på mina tår när jag skulle svampa av honom så jag har nog brutit mittentån:crazy: (vad den nu kallas för).

Nya takten inför nästa tävling, är revansch sugen!!!!:idea:

Narcissa skrev:
Nå? Hur gick det för alla?
Jag är sååå otroligt nöjd med min häst. Han gick hela terrängen för första gången. Lyckan är fullkomlig. Ett års slit och nu ger det resultat!

Vilken härlig häst du har!! GRATTIS!!:bump:

Vad är det för blod i honom??

//Lagom trött Hoppdomare, lätt solbränd, Sita

Narcissa skrev:
Nå? Hur gick det för alla?
Jag är sååå otroligt nöjd med min häst. Han gick hela terrängen för första gången. Lyckan är fullkomlig. Ett års slit och nu ger det resultat!

Jodå storasyster fick rosett i CR men hade hellre haft vanlig tävling.:angel: Lillasyster var överlycklig trots hög dressyrstraff, 2 nerslag MEN en felfri terräng i bra tempo. :idea:
Domaren som dömde 51:an låg lågt poängmässigt (hög straff). Lika för alla men 10 straff högre än "vanligt" är rätt stor skillnad och har ju betydelse i en CR. Nu var det ingen som drabbades som tur var. Lillasyster slutade mitt i klassen.
Så morgondagen (idag) är det * som gäller.

LitenIsa skrev:
Spetsen ställde till stora problem.
:

Du var ju inte ensam om det. Det var många som hade problem där. Stora diskussioner om man ska ha spets eller ej i deb. Bra som styrhindertest men... vi ska ju helst inte skrämma bort någon från terrängen..:(
Får se vad utvärderingen ger.

Förresten var Aicha där och solade och Sita höll ställningarna i tornet. :)

Tack!!
Jag var så koncentrerad på hoppbanan att jag glömde vinka. ;-)
Stammen har ju Lena redan sagt. han har ju gått ren banhoppning innan upp till MSV-klass så detta är lite nytt för honom.

Jag anser att man kan ha spets i terrängen. Hur mkt problem vållade den?

/Narcissa vars häst hoppade spetsen direkt. ;-)

Lägger in lite bilder på min sötnos...:love: :angel:

FTgarageochlinda026.jpg

FTgarageochlinda025.jpg

FTgarageochlinda027.jpg

FTgarageochlinda029.jpg

FTgarageochlinda030.jpg

FTgarageochlinda031.jpg

Någon mer som har bilder från gärds?:)

min häst var med i går, i debutantklassen, det var första ggr för både henne och ryttaren och det gick riktigt bra!!!! Vilka fina banor det var där!

Knapplån

Iprem här på Buke, var med och red debutant. Var inte nöjd med dressyren, hästen kändes som ett staket sa hon. Nollade hoppningen och hade ett stopp (tog ett steg bakåt) i terrängen. Slutade i mitten någonstans.

*kl*

Sitter hemma i stugvärmen och är inte alls avundsjuk på ryttare och funktionärer som måste vara ute i detta skitvädret. Snacka om skillnad mot igår;)

Hoppas att allt går bra för deltagarna idag på Gärds!

//Sita

För er som inte var på gärds i dag kan jag berätta att det regnade, och regnade var ett kort uppehåll när jag INTE red sen var det regn och ännumera regn.

Tur att banonrna tåler det för det var inte halt någonstans.

Jag är nöjd med dagen.

Häst 1 gick dåligt i dressyren men fick ändå hyfsat, hoppade bättre än på mycket länge men fick ändå ner 3:o var sen helt felrfri i terrängen, Mkt nöjd hennes 3dje felfri runda i *igt nu ( debuterade i ft förra våren) slutade några snäpp i från plac

Häst 2

Gick bra i dressyren, men tyckte att dommaren var lite snål:smirk: , hoppningen gick, petade ner 2, som lika bra kunde legat kvar, var felfri i terräng, som känndes bra efter vurpan i syds förra helgen, slutade 4:a:)

Idasagare skrev:
Förresten var Aicha där och solade och Sita höll ställningarna i tornet. :)

Haha, ja i lördags solade jag och igår frös jag halvt ihjäl! Semester hela helgen för mig, så det var skönt att bara gå omkring & prata med alla som jag inte träffat sedan Öveds i höstas (f*n vad tiden går fort ändå!). Och nu laddar vi för Luhmuhlen, då lär det inte bli lika mycket ledigt... :smirk:

Och jag kände antagligen inte igen hälften av alla Buke-ekipage, men en del såg jag allt!

Prince Fair (heter hon fortfarande så, helt plötsligt fick jag hjärnsläpp!) såg jag i terrängen, såg ut att va en fin runda, vet inte riktigt vad som hände på 3an, vände precis bort huvudet då.. :smirk:
Sen såg jag Molinna i hoppningen, jättevacker häst!
Och så såg jag ju Idasagares äldsta dotter på "sina" 2 hästar, jättefina båda två. :D
Sen tror jag att jag såg Narcissa i terrängen, är din häst ganska rejält grov? Har ju sett bilderna, men vet inte om den är sååå grov som den vi såg i terrängen. Ifall det var den var den väääldigt sööt! ;)

fälttävlansnisse skrev:
För er som inte var på gärds i dag kan jag berätta att det regnade, och regnade var ett kort uppehåll när jag INTE red sen var det regn och ännumera regn.

Tur att banonrna tåler det för det var inte halt någonstans.

Jag är nöjd med dagen.

Hrm jag hade vatten i stövlarna och däckade kl 10 igår. Sov 4 tim på natten. Dj-a datorprogram. Det är inte alltid det är kul med dom. Versionen buggade friskt. :banana:
Lagom kul att hitta felen.. fast Fälttävlansnisse ville inte ha 100 straff för sin tid. Märkligt. :o (Hon fick straff för all tid eftersom optimaltiden helt plötsligt blev noll)

Dottern var ganska nöjd med dressyren. Ett missförstånd i hopp gav ett stopp som gav en himla massa tidsfel, sen några nerslag innan flytet var där. Hon gav nästan upp sen när hon hörde tidsfelen. Fick dock en jättefin runda i terrängen. Så hon var nöjd ändå trots allt.

Har nu äntligen börjat få upp värmen igen från igår...

Resultatet var för min del väldigt blandat, dressyren gick käpprätt åt skogen, terrängen hade börjat då så hans koncentration var noll, gick på tygeln men det var också allt:mad: :smirk: suck
Hoppningen gick perfekt, nollade och han kändes hur fin som helst:)
Terrängen började inte så bra... han var inte riktigt igång så vi fick två stopp på trean och ett på fyran, fick dock reda på efter ritten att det dömts som två men skit i det. Sen hade han plötsligt insett var det var frågan om och resten av banan gick som ett skott:idea: absolut ingen tvekan och han sprang och sökte efter hinder:d
Men trots stoppen är jag jättenöjd :love: det var ju trots allt vår debut i *-igt och han är ung

Kl

Jag är inte nöjd. Detta var den sämsta tävlingen jag gjort på mycket länge.
Dressyren kändes hyfsad, men domaren tyckte det var kasst. Sämsta dressyrstraffen någonsin, och för första gången kände jag mig nerdömd. Väldigt ojämna poäng 4-8.
Hoppningen fick jag ett stopp som jag tar på mig, vi kom helt fel. Sedan ett pet. Tyckte att han stod emot något.

I terrängen var han sig inte alls lik. Stod emot på varenda hinder, och vi fick ett stopp på trean, inget svårt hinder alls. Vi kom runt men han tog inte alls tag i hindrena som han brukar. Dessutom la han in ett extra litret galoppsprång innan varje hinder så det blev nästan inga bra språng.

Jag ska åka till vetrinären på torsdag iallafall för han kan ha lite känningar i kotorna, med tanke på hur han hoppade. Vi får se.

/Emma

Vi hade en spännande inledning på vår dag igår.... tappade hjulet på transporten en mil från Kristianstad.. :(
Men som tur är så kom en av sekretariatstjejerna till undsättning med sin lastbil, tänk att det finns så otroligt underbara personer :love:

Gjorde iaf en bra dressyr och en lite sämre hoppning (stannade mitt över första hindret i kombinationen...) Men terrängen gick super!!!:banana:

Fick till och med hem vraket till transport, dock utan häst i.... HOn fick åka hem med Carlerbäck.

Tack till alla underbara människor som hjälpte oss :love: :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter När det arrangeras internationell fälttävlan hos Gärds Ryttarförening till helgen syns flera toppryttare i startfältet. Tre av fyra...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det svenska mästerskapet i fälttävlan för seniorer avgjordes under helgen hos Gärds RF. På söndagen delades medaljerna ut efter...
Svar
0
· Visningar
526
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter För tredje året i rad står Gärds RF och Kristianstad International Eventing som värd för Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för...
Svar
0
· Visningar
356
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev tre rutinerade ryttare på pallen när Folksam Svenskt mästerskap i fälttävlan för seniorer avgjordes hos Gärds RF i helgen.
Svar
0
· Visningar
143
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka