Gardintrubbel

cherie

Trådstartare
Idag köpte jag två par jättefina panelgardiner. Tyckte verkligen jättemycket om dem! Men jag var lite tveksam redan innan eftersom vår "fönsterbräda" (eller vad det nu heter) och vårt element går ut ganska mycket. Och nu när jag kom hem och mätte så ja - 23 cm från väggen står både fönsterbrädan och elementet ut. Vilken gör att vi förmodligen inte kommer kunna ha panelgardiner... :( Men hur ska vi göra nu då? Vilka gardiner vi än har kommer de ju "slutta ut" nere vid fönsterbrädan. Eller ska man kapa gardinerna redan vid fönstrerbrädan? Hjälp mig!
 
Sv: Gardintrubbel

Gardinkappa? Byt till en smalare fönsterbräda? Eller testa vanliga gardiner i olika tyger för att se vilket som faller bäst och där fönsterbrädan stör minst.
 
Sv: Gardintrubbel

Fixa hållare till gardinstängerna som hänger längre ut. Jag har samma problem och jag skaaaa köpa nya hållare. Nån gång. :angel:
 
Sv: Gardintrubbel

Hur långt från väggen sitter själva stången? Det finns hållare som är till för två stänger. Sätter man stången längst ut så får man ju mer spelrum för fönsterbrädan o längderna hänger längre från väggen. Så mitt tips är att sätta dit såna hållare. :)
 
Sv: Gardintrubbel

Äh, det syns faktiskt inte så mycket! Jag har så, iofs så vet jag inte om det sticker ut riktigt så långt, men något åt det hållet iaf. Tänker inte ens på det!
 
Sv: Gardintrubbel

Sätt upp gardinerna på en skena i taket, på lagom avstånd från fönstret.
Jättesnyggt! Och ser inte alls konstigt ut, det bara låter så.
 
Sv: Gardintrubbel

Jag har så,men jag använde vanliga gamla hederliga gardinstänger som jag klädde in(över det vita som syntes)!
Kan visa med en bild,nu lutar och hänger stängerna lite,blev så,men nu är fästena iskruvade..
15339827.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 792
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 851
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp