Garderobsinsats el likn 54cm

Madick

Trådstartare
Finns det nånstans att hitta trådbackar, lådor eller whatever som är 54 cm breda? Jag håller på att få spunk!

Sv: Garderobsinsats el likn 54cm

Det billigaste är nog att köpa Ikeabackar i 50cm och sätta en extra bräda bakom :)

Det är nog svårt. 54 cm är inte direkt standardbredd. Jag har garderober som är för gamla för att man lätt ska kunna hitta nya backar som passar. Jag använder IKEA:s Antonius som ersättare. Det är en ställning för 4 tråd- eller plastbackar och man kan sätta flera ovanpå varandra. Bredden är ca 45 cm.

Idag har jag IKEA-trådbackar, de är 44 cm och det är otroligt irriterande att ha 10 cm "över". Det behöver inte vara superbilligt (men det behöver ju inte vara snordyrt heller förstås...).

Det som går att få in är 54 cm, strax innanför listen är det 0,5 cm till. Vill utnyttja så mycket av utrymmet som möjligt.

Måste det vara utdragbart?

Annars borde det funka att sätta in fasta hyllplan av något lämpligt material.

Hur djupa är dina garderober? Om du googlar på elfa 55 så hittar du deras trådbackar som är 527x527 mm. Att systemet heter 55 antar jag beror på att med stativ är det 55 cm.

Jag hade samma problem som du. Jag köpte trådbackarna löst och skruvade fast elfalister i sidoväggarna på garderoben som trådbackarna hängde på. Det passade perfekt. En garderob var lite bredare och där byggde jag på med en tunn trälist innan jag skruvade fast elfalisten.

Jag var ju tvungen att borra i garderobsväggen och det vill man kanske inte om det är hyresrätt. (Jag gjorde det ändå och hyresvärden klagade inte när jag flyttade.:))
Edit: Elfalist lät inget bra. Glidlist heter det- om du ska leta efter dem.

Senast ändrad av en moderator:

Åh tack! Garderoberna är ungefär 55 cm djupa, om jag vänder trådbacken jag har i nu passar den precis (men då kan man ju inte dra ut lådorna!). Ska genast kolla upp ditt förslags!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 643
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar