Det är väl jättebra att byta stall till ett med bättre förutsättningar! Att veta vad man stoppar i hästen är steg 1 när de inte håller hullet "av sig själva". Vill du ha hjälp att räkna på lite olika alternativ på foderstater hjälper jag dig gärna när du fått analyserna på de respektive partierna i nya stallet.Ja, jag tog analys på första, sen bytte vi och då ville jag ta analys på det, men stallägaren sa att vi bara hade några balar sen skulle det bli nytt igen.
I ärlighetens namn så tror jag inte det är så kraftigt.
Enl hovslagaren så trodde han det va "lösdrifts-hö"?? Vad det nu innebär??
Hon är inte glad i mat. Står o pillar I höet och äter sakta.
Hon får 6-7 kilo i boxen och jag mockar väl ut 1 kilo varje morgon.
Lunch o frukost, 3 kg i varje (fast då ihop med hagkompis)..
Nu ska vi byta stall också.
Pest eller kolera..
De har koll på foder i nya stalket och 3 sorters hösilage som de kan individanpassa.
Dyrare att stå där förstås, men jag vill det.
Jag lyckas ju inte här och vill inte att de ska börja prata.
Jag gör allt jag kan, hon får allt jag bara kan läsa på om eller bli lurad till o köpa men kan ju inte trycka ner maten i halsen på henne
Flytt är såklart stressande, så det övervägde jag också, men med ett bra tävlingsdags dör de har koll på foder och hade en plats ledig så såg jag det som ett kall...
Lusern äter hon bättre än hö.
Nu ger viven spann när vi tar in för ridning.
Efter ridning eller promenad får hon torr muslie med sojabönor och olja i.
På kvällen i boxen får hon två "hinkar" lusern. En i krubban ihop med alla mineraler och en på marken.
Olja även i båda där.
Jag tror att den eventuella stressen flytten ger, tar ni igen på bättre förutsättningar med foder.