HahahahaI störningstråden en gång skrev någon att hon hatade folk som gick och höll telefonen som en smörgås![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HahahahaI störningstråden en gång skrev någon att hon hatade folk som gick och höll telefonen som en smörgås![]()
Men annars - skulle aldrig någonsin få för mig att prata i telefon i väntrum eller på andra "känsliga" ställen som tex apoteket. Kanske på någon brötig butik men inte lite tystare butiker. Inte heller när jag är på cafe eller liknande. Jag pratar dock på tunnelbanan eftersom alla där i princip för samtal kors och tvärs men aldrig högt.
Skulle du då inte heller sitta och ha ett samtal med någon som är på plats fysiskt när du är på café?
Halva inlägget försvann... forts:
Eller vad är det som är "värre" att prata i telefon (då givet i vettig samtalston) än med en fysiskt närvarande vän tycker du?
För min del: för att det saknas en mottagare. Jag hör bara sändaren och då blir jag ofrivillig mottagare. Sitter två pers och pratar med varann bredvid mig kan jag stänga av dem.Halva inlägget försvann... forts:
Eller vad är det som är "värre" att prata i telefon (då givet i vettig samtalston) än med en fysiskt närvarande vän tycker du?
Det har jag inte stött på, men jag tycker det är ett väldigt bra beteende som fler borde ta efter. Jag tänker att andra ska inte tvingas lyssna på mina (för dem) ointressanta samtal.Satt i ett väntrum, av den lugnare sorten, i eftermiddags. Efter ett tag ställer den andra människan som sitter där frågan till mig "Går det bra om jag ringer ett samtal?"
Jag kan inte påminna mig att jag någonsinn hört någon som faktiskt har frågat om det stör eller ej ifall de pratar i offentliga miljöer. De flesta brukar ju babbla på oavsett hur irriterande de är för omgivningen och inte ens bry sig om vilken volym de håller, och speciellt om det är telefon de pratar i.
Har ni stött på det? Skulle ni komma på tanken att själva göra det? Tycker ni att andra borde?
Så hade vi på gamla jobbet också ang fritt från mobilsamtal i lunchrummet. De flesta gick ifrån när samtal kom (jobbar inom järnvägen och i Gbg hände det massor hela tiden. Järnvägen kan inte vänta 15min för att jag har kafferast/lunch) men chefen satt kvar vid bordet och tog sina samtalPå senaste personalmötet bestämdes det att lunchrummet skulle vara fritt från mobilsamtal faktiskt det höll en vecka typ
Och en del av mina kollegor pratar med telefonen liggande på bordet så jag tror ibland att de pratar med mignär de sitter och svamlar rätt ut i luften om någonting
![]()
Ja de första att inte följa eventuella regler som bestämts brukar vara chefernaSå hade vi på gamla jobbet också ang fritt från mobilsamtal i lunchrummet. De flesta gick ifrån när samtal kom (jobbar inom järnvägen och i Gbg hände det massor hela tiden. Järnvägen kan inte vänta 15min för att jag har kafferast/lunch) men chefen satt kvar vid bordet och tog sina samtal![]()
Jag har haft kollegor som tagit med sig telefonen till den gemensamma fikarasten, ringt privatsamtal, och sagt åt oss andra att vara tysta så de hör. Sanslöst.
Det kallar jag oförskämt
Jag hade nog rest mig och gått därifrån och satt mig på lagret eller nåtVissa tänker liksom inte färdigt.
Jag har haft kollegor som tagit med sig telefonen till den gemensamma fikarasten, ringt privatsamtal, och sagt åt oss andra att vara tysta så de hör. Sanslöst.