Går det att få tjockare man och svans?

Fibusen

Trådstartare
Min häst har sån extrem tunn man och svans,speciellt man. Nu när han har täcke på sig så blir jag helt svettig över dom få stråna som skavs av. :nailbiting:

Finns det någon man kan göra/ge för att tjocka på manen lite?

Det går nog inte att få tjockare än vad naturen tänkt men det går att göra de bästa förutsättningar genom att räkna foderstat och försäkra sig om att aminosyror. mineraler och spårämnen finns i tillräcklig mängd och i balans.

Jag har gett mina hästar Kiselgur Forte i två månader, och det har redan gett resultat. Pannlugg, man och svans har börjat växa och även fått bättre kvalité. Jag är supernöjd. :D

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 463
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
763
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 251
Senast: Roheryn
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp