Går det att få stopp på syskonbråk?

ridtravare

Trådstartare
2 ljuvliga hanhundar som är bröder men nu 8 månader och har börjat slåss med varandra...Finns det ngn lösning eller måste man ge bort ena? När matte är hemma går det bra men inte annars...

Sv: Går det att få stopp på syskonbråk?

Vad är det för hundar? Hur aktiveras dem? I vilka situationer slåss dem? Kan du inte bara ha dem separerade när du inte är hemma om det är enda gången det blir problem??

Generellt är det väl ganska svårt med jämnåriga hundar som börjat visa osämja, men kan man hitta störningmoment att knyta det till och åtgärda dessa så kan det gå och lösa...

granngårds korsning , jack russel och Chihuahua, aktiveras med promenad och vardagslydnad. De fungerar inte tillsammans med andra i familjen när mattte är borta...Var och en är hundarna jättetrevliga och inga problem med andra hundar.

Med fungerar menar jag att de håller avstånd till varandra, går att lägga bredvid varandra osv men det är ändå spänning i luften tyvärr...De blir jätteglada när de ser varandra på håll men de kan inte vara nära varandra utan att ha en separat uppgift.

Jag har haft samma korsning, dock 75% chihuahua i den. Han behöver mycket aktivering för att må bra! Vi spårade, tränade lydnad/agility och annan aktiering flera dagar i veckan. Långpromenader varje dag och så jagade han möss hemma och i stallet.

Den hunden tycker mycket om andra hundar, men vill inte dela hem med någon (dock har han väl aldrig rykt ihop med någon), så jag har omplacerat honom till en familj med barn (han älskar barn!) där han får vara i centrum hela tiden och blir aktiverad i princip dygnets alla vakna timmar. Genom mycket lek, hålla koll på de minsta ungarna, promenader osv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 012
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 455
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?