GÅR det att "banka ut" bett i rostfritt stål??

C

COQ

Hejsan.... har ett pelhambett i rostfritt stål. GÅR det att banka ut överskänklarna lite? Eller spricker det då? Rostfritt stål känns ju väldigt stumt......

Har någon av er gjort det? HUR har ni gjort det...? på egen hand hemma? vad har ni då använt er av?

Sv: GÅR det att "banka ut" bett i rostfritt stål??

Jag har böjt ut överskänklarna på ett postkandar, det fungerade fint iallafall=)

En liten trådkapning. Skulle vilja prova ett pelham på mitt sto men var hittar man ett med 9,5 i storlek? :confused:

Mvh,
Sara

En liten trådkapning. Skulle vilja prova ett pelham på mitt sto men var hittar man ett med 9,5 i storlek? :confused:

Mvh,
Sara

Vad har din islandshäst för storlek på vanliga bett? (rakt, två/tredelat)? Min islandshäst har nämligen 10,5 på vanliga bett, men hans pelham måste vara i storlek 11,5 eftersom bl.a. överskänklarna oftast tvingar en att gå upp en storlek på dessa bett.

:idea:

På ett vanligt tredelat muffbett har hon 9,5 samma gäller rakt muffbett.

Då kanske jag skulle prova ett pelham med 10,5 i storlek? Var kan man få tag i den storleken? Ska ju vara bra kvalité på bettet samtidigt som man inte vill betala en mindre förmögenhet då det inte är säkert att det fungerar så bra på hästen...

Brukar ni rida med delta (heter det så? :crazy: ) när ni rider med pelham? Och vad är det för skillnad på ett pelham jämfört med exempelvis ett kandar?

Förlåt om jag kapar tråden men är TS emot det så får ni gärna PM:a mig. :)

//Sara

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 326
Senast: lirco11
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Unghästfasoner?
  • Födda -21

Omröstningar