Ganska förnedrande.

D

Diran

Usch.. det var illa.. jag gick på en ridskola i ett par år, skulle sen tävla för dem i ponnyallsvenskan i dressyr..

men men.. ägaren skickade int anmälningarna försent.. men tur var det!!

Ingen utav oss i laget var duktig nog för det.. de va typ endast jag å en till som kunde sitta ner i traven och på träningarna sa tränaren att de gjorde inget, vi behövde inte öva på det.. de va bättre att koncentrera sig på att få hästen att gå rätt (!) så arg blir man sen..

de gick skit dåligt för oss!

Å på en tävling så ville tränaren så gärna att ja skulle köra LB:1 oxå.. ja sa att jag var osäker. men de tyckte inte hon.. så LB:1 blev det.. och jag red FEL! domaren kom fram å förklarade ridvägen.. med mitt minne är det ett under att jag red rätt sen.. antagligen av ren förudmjukelse!! :(

Jag tycker dee dåligt när man låter så pass oruttinerade ryttare tävla.. usch!

Sv: Ganska förnedrande.

Äsch! Klart att ni ska tävla! Man gör det ju för att det är kul!! Ingen är ju perfekt från början,och alla är ju orutinerade från början. Rida fel är det många som gör, även på högre nivåer.. Fortsätt du att tävla så länge det är roligt, och tänk inte så mycket på hur du tycker att det kanske "borde vara"... Tävla mot dig själv! :)

Senast ändrad av en moderator:

oki. tack för ditt svar.. jag rider dock inte för den klubben längre.. tack o lov.. men men.. ja har även lagt ner en hel del av ridningen får se vd som händer å så..

Någon gång ska man ju börja!

Själv ska jag rida ett LC:2 program på lokaltävling om 1½ vecka, hästen vill inte ens galoppera på banan... Kommer få 0 i minst 6 av de 18 bedömningsgrupperna...
Även om jag rider en bättre häst kommer jag med stor sannolikhet inte att placera mig, så istället för att rida någon ridskolehäst och hoppas på en mittenplacering så väljer jag att rida min sköthäst och komma sist. Bara för att det är kul att vara med :D

Hehe... jag fick totalblackout en gång på tävling! Red fel minst 4 gånger... borde blivit utesluten... kom iof sist... men hästen gick ju bra så nöjd var jag nog ändå! Men det är bara att fortsätta, kom tvåa på tävlingen efter det så! :)

:rofl: hela mitt första år jag tävlade dressyr red jag fel säkert två gånger på varje tävling :rofl:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 480
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 976
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat