Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har några funderingar innan jag bestämmer mig till 100 procent.
Trakttrånga hovar runt om...Vad innebär detta o hur påverkar det ?
Tailormade Attention, vad vet ni om honom ?
Tailormade Attention har ju ett benproblem,knipt och utåttåad.
Han har ju inga föl än (första kommer i år) och inga meriter,så det är ju ett lotteri.
Och jämnför man stammen så vinner T med hästlängder.
Jag har ett sto som bara går med ston och inte visar brunst. Jag kommer att åka till station och kolla hur läget ligger till och när det är dags(räknar inte med att seminera direkt.
Dalwhinnie är en yngre hingst som jag verkligen tror på som avelshingst. Han typar sina avkommor otroligt väl. De avkommor jag har sett har alla haft väldigt vackert huvud och överlinje och rör sig mycket trevligt. Jag har svårt att tro att de första årgångarna bara är en slump.. Fast nu är jag inte ute efter att förvirra dig om du har bestämt dig .
/u
Dalwhinnie tycker jag är en vansinnigt fin hingst med ett fint temperament och ridbarhet. Lena Z tipsade mig dock inte om honom, utan Florencio eller Sir Oldenburg till mitt sto.....
Nu ska jag bara försöka få lite koll på hennes brunster, vilket inte är det lättaste eftersom hon verkar konstant brunstig just nu, haha ! Hur fasen gör man när dom är som henne... Man ska väl helst åka precis i början av brunsten ?!
Men om det är igång mest hela tiden
Se till att åka iväg och kolla henne så snart som möjligt inkl baktprov, tyvärr är det ofta så att de som brunstar för ofta är infekterade och är därför nästan omöjliga att få dräktiga utan rejäl behandling först. Så se till att kolla upp det i tid så att inte hela säsongen går åt till att behandla.
Så otippat att hinghållare tipsar om de egna hingstarna
Jag tror att du gör ett bra val med Temptation. Även om jag också tror att Dalwhinnie är en hingst som kommer att bli eftertraktad mer och mer.
Och givetvis är Florencio en kanonhingst han med..