gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Åhh jag älskar din vinterhjälm! Är det ett eget påhitt eller finns det sådant där "nuförtiden" att köpa? :idea: :D

Själv plockar jag fram min snowboardhjälm till vintern ;)

Åhh jag älskar din vinterhjälm! Är det ett eget påhitt eller finns det sådant där "nuförtiden" att köpa? :idea: :D

Själv plockar jag fram min snowboardhjälm till vintern ;)

Googla på qvisturi så hittar du den. Jättesmart o funkar toppen!

Jag är tillbaka på Island men innan jag åkte bad jag en vän även fota Eros när jag red en sväng. Jag tycker att han har känts oerhört fin och spänstig sen jag kom hem från Island, om än som ett expresståg. Vi har haft lite problem att komma överens om tempo och det syns även på bilderna. Framförallt när vi trycker på lite för att få lite flashiga bilder, i vanliga fall, i lite mer modesta tempon, så går han givetvis inte såhär. Min sits har dessutom blivit fruktansvärd!!
Men i övrigt, tycker jag att han ser fin ut. Framförallt med tanke på hur lite han har gått senaste halvåret (eftersom jag varit på Island till och från). Ska bli kul att komma hem sen och få lite längre tid med honom. Alla bilder ligger uppe här.

erosell28-700x509.jpg

erosell21-700x578.jpg

erosell07.jpg

erosell29.jpg

erosell25.jpg

erosell19.jpg

erosell14.jpg

erosell13.jpg

erosell12.jpg

erosell11.jpg

Är det inte åtminstone delvis sadelns fel? Ser lite trångt ut, men kanske bilderna som luras, svårt att se :)

Det hade varit skönt att kunna skylla på den :angel:
men när jag väl slappnar av och sitter i den upplever jag den inte trång. Jag har dock uppmärksammat att jag börjat spjärna mig ur sadeln, som att bromsa med fötterna (i typ en bil). Funkar inte, men likförbannat så har det blivit en mycket otrevlig ovana. Det är värre i vissa sadlar, främst i dem där stolsitsen tillåts och kanske till och med underlättas.
Inget roligt att se på bild. :eek:

Man är väl stor i käften ;)
Skämt åsido, det ser ju inte klokt ut, på i stort sett alla ridbilder så sitter jag med munnen fånigt öppen. Vad sjutton gör man åt det?

+ moli
Tack! Jag älskar honom, han har lite temperament (som matte och mamma Perla) men har otroligt fint lynne (som pappa Kjarni) och är villig som tusan. När vi kommer överens är det smått fantastiskt! (Okej, jag är väldigt partisk i målet ;) )

Lite bilder från ett pass i paddocken häromdagen
vittrav1.jpg

vittrav2.jpg

vittrav3.jpg

vittlt1.jpg

Galoppen e fortfarande inte mycket att hänga i granen, men den blir iaf bättre! Jag(och sadeln) åker inte alltid fram på nacken för att hon krummar med ryggen. Jag kan komma ner i sadeln bättre och RIDA istället för att hoppa o fara o hålla balansen när sadeln sitter på nacken...
vitgalopp.jpg

Kan jämföras med en bild från i våras när hon sattes igång efter sitt föl-år.
wpid-vittrav21.jpg

Visst har det blivit lite skillnad?
(Benlindorna är för att jag tycker det är kul, ingen annan anledning)

Älskar din häst och ni är alltid så välmatchade! :love:

Det hade varit skönt att kunna skylla på den :angel:
men när jag väl slappnar av och sitter i den upplever jag den inte trång. Jag har dock uppmärksammat att jag börjat spjärna mig ur sadeln, som att bromsa med fötterna (i typ en bil). Funkar inte, men likförbannat så har det blivit en mycket otrevlig ovana. Det är värre i vissa sadlar, främst i dem där stolsitsen tillåts och kanske till och med underlättas.
Inget roligt att se på bild. :eek:

Aha, ja då förstår jag! För min del var det bra att rida i dyna under en period när jag spjärnade mot bakvalvet för att ta stöd. Tror dock jag var mer av en knäspjärnare :D Så det kanske inte alls skulle vara till hjälp för dig :)

kl.
Har en period där jag känner att det inte händer någonting och att vi inte kommer någonvart. Har jobbat på formen i tölten i två år och kan fortfarande inte få till det ute på tävlingsbanan.
Sånna här perioder är det bra att jämföra bilder på hur det såg ut då och hur det ser ut nu. Nånting har ju iallafall hänt!

Feb 2010
img_3708_50ec9032e087c351bedffe21.jpg

Dec 2012
291212-0820_50f49b22ddf2b327d3d84f59.jpg

Aha, ja då förstår jag! För min del var det bra att rida i dyna under en period när jag spjärnade mot bakvalvet för att ta stöd. Tror dock jag var mer av en knäspjärnare :D Så det kanske inte alls skulle vara till hjälp för dig :)

Jag skulle nog behöva rida i en sadel med något mer knästöd, för att hjälpa mig att skjuta bak låret och knäet. Men kanske hjälper det att rida en del utan stigbyglar, för att sjunka ner mer i sadeln. Det känns dock inte så lockande på merparten av halvvilda unghästar här. :o
Egentligen behöver jag ha någon som står och skriker lite på mig, då brukar sitsen helt magiskt genomgå en transformation... :angel:

Jag vet inte, men jag tror inte det. Upplever att jag bara spjärnar i stigbyglarna, men jag är inte säker. Jäkla skit-sits! :p

+ Brolinskan & Reykur

Tack så mycket! :)
Det är bra att jämföra när självförtroendet ligget på minus.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 584
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 291
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 172
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama