Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad handlar det om då?
I mina ögon är hon en robust byggd häst!
Kvarnlycka-ja hon är e.Bjartur!
Ja men den här hästen räknas nog inte som robust, här handlar det om andra saker.
fin, är det gulbrunskäck han är?
Jättefin! Ser väldigt positiv ut också, som någon annan skrev.Min femåring efter Hraunar frá Efri-Raudalaek
Jag tror inte att problemet är att sadeln är för stor, utan att hon hasar sig bak och sätter sig lite för nära bakvalvet= ful ovana som jag också har ibland, jag tror att det är något jag gör när jag känner att sadeln hamnat för långt fram, särskilt när jag ska tölta.det ser ut som att sadeln är lite för stor för dig/inte bra anpassad för just dig, för det ser ut som att du har för långa stigläder och du får inget stöd alls av benstöden ju de är alldeles för långt fram för att du ska nå dem och kortar du lädren så kommer du ju nästan upp till lädret på sadel nej men det ser ut som att du hade passat bättre i en dressyrsadel med anpassade benstöd för dina bens längd för du är ganska kort eller? och detta är en islandssadel väl?
Jag håller inte alls med, jag tycker att knästöden ser ut att hamna perfekt i traven och galoppen när hon inte längre sitter tillbakaskjuten i sadeln och tror att en mindre sits skulle bli väldigt tight. Du läser kanske in lite för mycket i en ögonblicksbild, hon ser ut att rida lätt på travbilderna, hon kan just ha satt sig, eller vara på väg att resa sig, lätt hänt att man lutar sig lite framåt. Jag tycker att sitsen överlag ser bra ut i trav och galopp. Balanserad och stabil....är det en dressyrsadel(är inte helt säker) så är den inte bra för dig iaf ser det ut som kan inte se hur du sitter rikitgt i de andra gångarterna men i traven ser det ut som att du viker dig på mitten och lutar dig framåt du tappar balansen i den för stora sadel för du har benen för långt fram för sitsen och allt är för stort...
Jag tycker inte att hon ser spänd ut, jag tror att ögat luras av västen som sitter ganska högt. "Far verkligen händerna upp?" Är det inte så att de är höga för att hon just stått upp och försöker att hålla konstant buren hand? Även om det kanske är lite väl högt, men det är ju på en bild av fem.sen spänner du dej för att du inte sitter bekvämt och allt blir pannkaka(med din sits alltså) händer och framförallt axlar de har du verkligen rullat framåt och spänner dig i,
...
det syns att din balanse är lite var som för på en av travilderna så far händerna upp som om du försöker att hålla dig framåt för att inte tappa balsen bakåt men samtidigt tappar balansen någon sekund, alltså det är skit om man inte sitter bra i sadeln det förstör ju allt...