gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Tack så mkt :)

Kan även bidra med en galopp bild. Tyvärr så sitter jag kasst på bilden, har problem med ryggen och den dagen kändes det extra mkt..

40389_430506838240_600363240_4755956_1767582_n.jpg

Aj då det förklarar ju den bistra minen:crazy:

tävlade Alfa igår för 2:e gången. Gick mkt bättre än sist.

tävlade v5 med totalpoäng 5.0 (förra gången fick jag 4.3:o)

fick lite bilder, inte så bra men vad tycker ni?

alfatvling001.jpg

alfatvling002.jpg

alfatvling003.jpg

Ja, som sagt problem med ryggen + en whiplash och kan tyvärr inte hjälpa att det då gör ont när jag rider. Vissa dagar är värre än andra och tyvärr var min kompis här och fotade just en dålig dag. Hehe

Hon är svenskfödd och har inte haft något föl. Dom hade så mkt andra hästar att hon inte riktigt hanns med när hon var 4-5 år. Som jag förstod det så är hon inriden (sutten på ca 10 gånger) när hon var ca 5 1/2 och sen köpte jag henne januari i år.

Här kommer en liten uppdatering för mig och Lilleman. Allt har flutit på väldigt bra senaste tiden, och efter igångsättning i mitten på mars har mycket "problem" löst sig själva..

Var på träning för ett par helger sen, och tränarens utlåtande blev "Han ser väldigt mysig ut när du rider" Och det är lite så jag känner också, han är mjuk och harmonisk och vill så fantistiskt gärna göra det man ber om att man bara rider med ett leende på läpparna hela tiden. Gångarterna kämpar vi vidare med, då jag inte ännu kan rida fullt ut, men jag är nöjd och glad att jag fått fram viljan i den lille skrutten :)

Inga jättebra bilder att bedöma gångartsmässigt, men något kanske man kan säga? (Hjälmdiskussioner är inte nödvändiga)
Trav löst
31470747.jpg

Trav
31470715.jpg

Galopp
31470738.jpg

Tölt
31470744.jpg

Tölt
31470741.jpg

Väldigt fina bilder! =)

Lägger upp lite bilder sen i början av sommaren, hon har utvecklats en del sen dess men alltid kul o komma på nånting nytt man kan jobba på ;D

Tölt

Trav. Hon travar inte såhär hela tiden, men om hon hade gjort det, hur bra är det?

Alla kommentarer uppskattas! =)

Om de är rätt bilder jag tänker på som du visat tidigare, så har ni utvecklats mycket!

har inga ridbilder på min tjej då hon inte är inriden ännu. men nu skall det smått börjas.. men ahr lite kort på när hon showar lite =)
vad tycker ni???

2170708-WPLMJ.jpg

2170755-1Gj7f.jpg

2170757-QhRcU.jpg

2170763-tCruG.jpg

Har lagt ut en hel del bilder här, så mycket möjligt. Vi har utvecklats väldigt mycket, jag har lärt mig rida henne vilket gjort att hon utvecklats.
Och hon har utvecklats massor sedan dessa bilderna togs också, ska få tag i en fotograf snart och uppdatera med lite nya bilder! =)

Har du några nya bilder?? :laugh:

Jag börjar tro nu också att hon faktiskt har lite potential ;D
Nya bilder kommer! Ska dels få bilderna från tävlingen, sen om någon vecka tänkte jag kolla om någon kan fotografera mig. En av de som går islandshippolog är tydligen fotograf, så tänkte kolla vad det kostar. Nu kommer ju traven och galoppen mer o mer, så vore kul att få lite ordentliga bilder på det också!

:)Lite bilder från tävlingen.... jag har endast ridit henne 3 ggr varav den 3:e gången var på tävlingsdagen.Har haft henne på träning 1 månad innan. Så det var en hel del nya knappar som jag inte riktigt hade koll på. Så det vart en del åka häst och vi tog det lugnt =)
Det är inga perfekta ridbilder jag lägger ut det är stelt och snett och vint och otakt men endå är jag toknöjd..=)

Men är toknöjd fattade rätt galopp och slog vårat PB:banana:

kristin2.jpg

kristin10.jpg

kristin11.jpg

kristin6.jpg

Nu skall vi börja rida lektion varannan vecka under hela hösten vi kommer nog utvecklas en hel del.. nu är hästen iallafall duktigare än mig.. nu gäller det för mig att lära mig rida min häst=)

Niela- Jag tror att jag har sagt det förut, men det tål att sägas igen. Jag tycker att du är duktig som lägger så mycket krut på att utbilda din häst hos tränare när du själv inte känner att du räcker till, plus att jag gillar att du är så prestigelös när det kommer till tävlandet. Det har verkligen hänt grejer både med Jorunn och din ridning de senaste åren.

Åhh tack.. :)

Ja för mig är det viktigt att ha roligt med sin häst och inte ta allt på så blodigt allvar..
Och att inte sätta upp för höga krav.. vi är så pass färska både jag och Jorunn att kraven är väldigt låga än så länge.

Ska bli kul och se hjur mkt vi utvecklas här under vintern med massa träningar=)=)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 584
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 292
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama