Gammalt hö

Sätt upp en lapp i närmsta trädgårdsbutik: Skänkes mot avhämtning. Kan nämligen användas till täckodling /marktäckning i rabatter, och de som håller på med det är alltid på jakt efter mer organiskt material! Också bra att varva i komposten!

mina getter används till motion.. du anar inte vilken kondition man får av att jaga kräken i grannarnas trädgårdar, eller vilka muskler man får av att ständig försöka förbättra deras staket, så att de håller sig på plats :D de vaken mjölkar eller är dräktiga utan går mest runt å äter upp vinbärsbuskarna :banana:

Nej, mogligt eller dammigt ho stoppar man ju inte in till hastarna. Men det stod ju ingenting i inlagget hur pass daligt hoet var. Och det ar val klart att man vet om de ater hoet eller inte...antingen sa forsvinner det ho, eller sa gor det det inte.

Äntligen har jag fått reda på vad man kan använda en get till.
Jag har alltid sagt att enda sättet man kan hägna in en get är att först ta livet av den och sen sätta upp staketet! :o
Men nu vet jag man har dem för att själv få motionera. :idea:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka! Finns gammalt hö på skullen (vi flyttade hit i maj, vet ej hur gammalt) Det luktar ingenting. Är något dammigt. Funderar...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 563
Senast: SiZo
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har fått ett gammalt enaxlat tranesläp av svärfar att köra hö i, men då jag faktiskt behöver ett släp till hästen funderar jag på om...
Svar
4
· Visningar
325
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama