E
ecila
Vad tycker ni. Hur gammal kan man som äldst kan vara som tjej och skaffa barn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men låt oss säga att man får barn vid 45, då kanske det känns OK, men när barnet är 20 då är man färdig för pension
Men låt oss säga att man får barn vid 45, då kanske det känns OK, men när barnet är 20 då är man färdig för pension
Jag tänker mest på att man ska hinna ta hand om sina barn också innan man blir FÖR gammal, men som någon skrev någon livsgaranti har ju ingen.Jag vill inte vara över 40, men det är för min egen del.
Om andra vill skaffa barn senare, är det upp till dem.
Dock kan jag väl tycka att 50-60 börjar bli i senaste laget.
För både man och kvinna.
Jag tänker mest på att man ska hinna ta hand om sina barn också innan man blir FÖR gammal, men som någon skrev någon livsgaranti har ju ingen.
MEN, nu när jag själv är vuxen och har egna barn så är det faktiskt lite jobbigt. Min pappa dog innan min son föddes och det finns inget som säger att min mamma lever (visst, man har aldrig några garantier men efter en viss ålder är risken större) tills mitt nästa barn är fött (november).
Nja, normalgamla för den tiden. 24 och 25 år.Men dina föräldrar var nog relativt unga när de fick dig ! Så det är väl ganska "normal" ålder på mormor och morfar. Och inte minst som du själv skriver - de är på väg att trappa ner och har alltså möjlighet att faktikst umgås med sina barnbarn.
Runt 25-30...
Nej, och de flesta dör ju inte vid 65... om man fått barnet vid 45 så är ju småbarnsåren avklarade när man är 50. En 20-åring behöver inte särskilt mycket "omhändertagande" ... om man inte misslyckats rätt kapitalt som förälder...