Gammal hund...

G

goggoman

Hej! Jag undrar om det är någon som har tips om något man kan ge till gammal hund för dess leder osv..? Vet att man kan ge gurkmeja till häst, ken man det till hund också?¨
Tacksam om någon vet nåt...

/Anso

Sv: Gammal hund...

Det finns ju tex: metacam eller glucosamin Syrrans golden fick metacam för sin stelhet (dock ej varje dag, enbart stöddos i veckan). Om hon inte fick det så blev hon stel. En kompis hund får Glucosamin, det funkar bäst på henne. Du får testa dig fram.

Hej!

Du kan prova Seraquin, det finns att köpa hos vet. är dyrt men fungerar bra.

Nu sticker jag kanske ut näsan långt men... Jag valde att ta bort min 7åring som haltade. Jag tycker inta att man skall behålla vovvar som har ont för sin egen skull.

Det kändes bättre att vår älskling fick somna in än att hålla henne på smärtstillande och Seraquin.
:cry:

Frasse

Glucosamin är ett bra medel att ge till hund som har ont i lederna. Används även på häst och människa.

Detta e inte min hund utan en väns.
Valde också att ta bort min, hon var iof 10 men hade ont i en höft.

Denna hunden har fått operera bort minisken i ena bak knäet o de e därför hon blir lite halt ibland om hon sprungit för mycket, men man kan ju förebygga det o sen får ju en gammal hund stela leder och jag tänkte i förebyggande syfte.
Har en häst som e 22 o han får gurkmeja, vet du om man kan ge det till hund också?
Det är ju glucosamin i det.

Tack för svaret!:rofl:

Grönläppad mussla ! Ges någon månad innan man ser resultat.
Finns i häslokostaffären.

Foder: Hills j/d fungerar för många
NSAID-t.ex. Rimadyl eller Metacam är ett alternativ om lever och njurar fungerar bra.
Glukosaminer-t.ex. Seraquin eller Caniflex
Viktreduktion och motion i passande mängd.

Jag rekommenderar B-vitamin i flytande form. Minns inte om det var just lederna det var bra för, men många som sagt att det är toppen för främst äldre hundar.

Det jag använder heter: Shy-Feeder b-vitamin. Det är egentligen till för häst, säljs på ex. ekohallen, eller hästsportsbutiker. en större hund skall ha ca 1 msk om dagen, mindra ca 1 tsk om dagen. Det är vattenlösligt, så det kissas bara ut om man råkar ge lite mer en dag:idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 534
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 255
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama