Gammal Häst

salladfinger

Trådstartare
nu är det så att jag (som det ser ut nu) har efter många om och men börjat leta efter min första häst :banana: Jag är överlycklig! Jag vet att det kommer mycket ansvar med att ha en häst och mina föräldrar är inte särskilt hästkunniga, därför ska jag och en kompis (som ridit lika länge) kanske skaffa häst tillsammans och hennes föräldrar är lite mer insatta i hästhållning.(sen har vi förstås räknat ut kostnader medmera och vi känner en massa hästkunniga som kan hjälpa till) jag ser inte direkt något minus med att vara två, det blir inte lika dyrt, om man blir sjuk eller något kommer upp går det alltid att lösa, hästen får "omväxlande" arbete osv, enda minuset är väl om man skulle börja bråka eller så, men det går väl alltid att lösa.. okej. till ämnet, för ett tag sen var en privathäst (good luck pride) inlånad på ridskolan och då hade jag han som bashäst två gånger i veckan, självklart blev jag kär i han direkt och när jag hörde att han var tillsalu blev man ju eld och lågor iallafall. han är fortfarande till salu, jätte fin välriden kille med alla egenskaper en första häst ska ha (plus mycket mer) han har tävlats mycket i hoppning och startat trav (ett varmblod) och skulle kunnat gå långt i dressyr, enda problemet, han är 19 (!) år. vad jag vet är han fortfarande fräch och pigg och han är verkligen perfekt. (och billig! :D ) jag har inte råd att ens titta på annonser om hästar över 20 000:( Jag menar okej, han är gammal och om han skadas så har han kanske inte lika stor chans att friskna till men.. ja, det är här jag behöver lite hjälp:smirk:

Sv: Gammal Häst

Hade jag varit i dina kläder hade jag provat att vara medryttare eller ta en häst på foder ett tag. Skulle det inte funka, eller du känner att du inte vill, då blir det nog svårt att tex. sälja vidare en så gammal häst. Det är vad jag tror. Hur som helst, stort lycka till! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 606
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 951
Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 347
Senast: krambanan
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 396
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar