Mhm.
Hur många skumma dockor har ni då?
De kanske har skumma hästar istället??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mhm.
Hur många skumma dockor har ni då?
Surkart?!?!? Jag är fullt upptagen med att leka ju!*fnys*
Ingen har så kul som vi (särskilt inte den där surkarten @LenaH ! ), men kanske man skulle smyga sig dit bortåt nån dag för att spana vad hypen handlar om då...
Alltså, känns ju som att om jag skulle sy, så rör sig nålen upp och ner, och pressarfoten borde ju lyfta något, så inte tyget fastnar, fast jag kan ju tänka fel.
Mitt gamla åbäket till symaskin.
nålen skär av tråden och gör knutar av undertrådrn.
Som sagt, jag tänkte inte hela vägen när jag skrev det Insåg sen att det är ju så det ska vara (om man nu inte har en övermatad maskin *drömmen*)Jag skulle inte vilja sy på en maskin där pressarfoten lyfter men det är ju bra om mataren som sitter under rör sig. Det är ju liksom därför det hete matare för att den liksom matar fram tyget. Vet ju t o m jag fast det var hundra år sedan jag gjorde mitt gesällprov i damskrädderi.
Och Veni Vidi Vici o alla andra små käcka latincitat jag lärde mig i skolan för 20...hmmm 25.....eller så år sedan!
Jag har en symaskin som krånglar! Får jag vara med här då?
Jag skulle inte vilja sy på en maskin där pressarfoten lyfter men det är ju bra om mataren som sitter under rör sig. Det är ju liksom därför det hete matare för att den liksom matar fram tyget. Vet ju t o m jag fast det var hundra år sedan jag gjorde mitt gesällprov i damskrädderi.
Och Veni Vidi Vici o alla andra små käcka latincitat jag lärde mig i skolan för 20...hmmm 25.....eller så år sedan!
Jag har en symaskin som krånglar! Får jag vara med här då?
Inte nått gesäll, men jag har en "kvalificerad yrkesexamen inom design och skinnmode" - utbildad skinnsömmerskaDet finns ju walking foot, det tycker jag verkar spännande!
Gesällprov i damskrädderi!? Fort, håll fast henne!!!
Inte nått gesäll, men jag har en "kvalificerad yrkesexamen inom design och skinnmode" - utbildad skinnsömmerska
Det finns ju walking foot, det tycker jag verkar spännande!