Gamla symaskiner, serviceförsök...

:rofl: :up:
Men nu sitter jag ju och pysslar på min provdocka... :cautious:
Felprioriterat, som vanligt. :laugh:
Äh, du blir snart klar med den :p Själv laddade jag hem 65 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) gratismönster istället för att fortsätta sortera mina broderigarn, köpte nämligen 6 påsar med blandade broderigarner på Erikshjälpen, och insåg att jag helt plötsligt hade jättemånga :confused::angel: Men, nu sorterar jag igen :up:
 
Äh, du blir snart klar med den :p Själv laddade jag hem 65 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) gratismönster istället för att fortsätta sortera mina broderigarn, köpte nämligen 6 påsar med blandade broderigarner på Erikshjälpen, och insåg att jag helt plötsligt hade jättemånga :confused::angel: Men, nu sorterar jag igen :up:

Ha, "snart klar med den"... :cautious:
Jag kom inte igång förrän nu på eftermiddagen, och att få till ett överdrag på den är inte ett dugg lätt! Kommer att ta hela kvällen verkar det som. :arghh:
Drog dock på den mina kläder först, för att prova. Bilder kommer sen. :laugh:
(Såvitt jag minns kan jag faktiskt knäppa mina byxor, och toppen är inte ett dugg sladdrig över bysten, så... :cautious:)
 
Ha, "snart klar med den"... :cautious:
Jag kom inte igång förrän nu på eftermiddagen, och att få till ett överdrag på den är inte ett dugg lätt! Kommer att ta hela kvällen verkar det som. :arghh:
Drog dock på den mina kläder först, för att prova. Bilder kommer sen. :laugh:
(Såvitt jag minns kan jag faktiskt knäppa mina byxor, och toppen är inte ett dugg sladdrig över bysten, så... :cautious:)
Du får fila lite på skummisen ;) Eller karva, vem har inte velat leka plastikkirurg i sina ungdoms år? :idea::laugh:
 
Du får fila lite på skummisen ;) Eller karva, vem har inte velat leka plastikkirurg i sina ungdoms år? :idea::laugh:

Det var rätt lockande att försöka (fast... kan inte påstå att plastikkirurg var en barndomsdröm O_o :laugh:), men jag kom fram till att det var en snabb väg mot att stå totalt utan skum docka igen. Nu är den för stor, och min generella regel gäller: det ska va så. :grin:
 
Det var rätt lockande att försöka (fast... kan inte påstå att plastikkirurg var en barndomsdröm O_o :laugh:), men jag kom fram till att det var en snabb väg mot att stå totalt utan skum docka igen. Nu är den för stor, och min generella regel gäller: det ska va så. :grin:
Lättare med för stor än för liten, det är nu du drar fram din @Monstermomljussabel och snabbt skär bort allt som var för mycket! :up:
 
Äh, jag käkar en massa glass istället! :idea:
Stjäl helt skamlöst en bild från en annan tråd. :D

5032-1425729754-b5d81dc8d3bcd85adf1a8fe514182315.jpg
 
OK, nu ger jag mig för ikväll. :cautious:

Så här såg Skumma Dockan ut med mina kläder på sig:
LA69PRp.jpg


Byxorna gick nästan att få ihop... men inte riktigt. :p
AVrn9OJ.jpg


Fullt så tighta är inte mina brallor, faktiskt. :laugh:

Nu har jag fått eländet såhär långt:
VSo7G3A.jpg


uLaUGbe.jpg


Som synes har jag experimenterat lite med att få tyget att faktiskt smita åt runt dockans form, inte bara spänna över guppen och bli spikrak mellan bredaste punkterna. Bara bitvis framgångsrik! :laugh:
Tänkte att en söm mellan/under brösten kanske skulle spänna in tyget där när man drog åt det, men icke. (Och jag har ingen matchande tråd heller :p.) Men jag fick efter lite pysslande den att i alla fall följa midjan åtminstone. (Eller, "midjan". :meh:)
Vet dock inte riktigt hur jag ska få ihop den upptill och nertill utan en massa hopknövlat tyg, men det får vänta för nu får det vara nog ett tag. :laugh:

Fick i alla fall användning för pfaffens elastiska sömmar, och rullfoten! :banana:
 
OK, nu ger jag mig för ikväll. :cautious:

Så här såg Skumma Dockan ut med mina kläder på sig:
LA69PRp.jpg


Byxorna gick nästan att få ihop... men inte riktigt. :p
AVrn9OJ.jpg


Fullt så tighta är inte mina brallor, faktiskt. :laugh:

Nu har jag fått eländet såhär långt:
VSo7G3A.jpg


uLaUGbe.jpg


Som synes har jag experimenterat lite med att få tyget att faktiskt smita åt runt dockans form, inte bara spänna över guppen och bli spikrak mellan bredaste punkterna. Bara bitvis framgångsrik! :laugh:
Tänkte att en söm mellan/under brösten kanske skulle spänna in tyget där när man drog åt det, men icke. (Och jag har ingen matchande tråd heller :p.) Men jag fick efter lite pysslande den att i alla fall följa midjan åtminstone. (Eller, "midjan". :meh:)
Vet dock inte riktigt hur jag ska få ihop den upptill och nertill utan en massa hopknövlat tyg, men det får vänta för nu får det vara nog ett tag. :laugh:

Fick i alla fall användning för pfaffens elastiska sömmar, och rullfoten! :banana:
Ser ju kanon ut för att vara "egentejpat"! Och nog är det midja på dig/skummis, du skulle passa bra i korsett :up::D (redan markerad midja, vilket gör effekten ännu större när man har på sig en korsett) Tror faktiskt vi är lite lika till formen faktiskt :)
 
Ser ju kanon ut för att vara "egentejpat"! Och nog är det midja på dig/skummis, du skulle passa bra i korsett :up::D (redan markerad midja, vilket gör effekten ännu större när man har på sig en korsett) Tror faktiskt vi är lite lika till formen faktiskt :)

Jag hoppas dock varken du eller jag har de där fyrkantiga hörnen lite här och var, som Skummis stoltserar med! :laugh:
Korsett... Nja, jag är inte den som orkar offra så mycket bekvämlighet på mina kläder. :o

Fast det är ju som Gustav säger, fett är flexibelt!
hqdefault.jpg

:laugh:

Men ja, den är väl egentligen rätt OK med tanke på svårighet och allmän klantighet. Borde ju duga till att prova sig fram på, åtminstone. :D
(Och när jag vaknar imorgon har hundarna duktigt tagit itu med inkräktaren under natten. :up: :banghead:)
 
Jag har förresten funderat vidare på dockkonstruktion... Om någon annan känner för att försöka sig på en (jag tänker som sagt nöja mig med Skummis ett tag :laugh:) så tror jag det skulle kunna vara en tanke att klä insidan av tejpformen med något slags tunnare skumskiva, typ nåt sånt här
38080000_l.jpg

För att få en bättre utsida på dockan och se till att skummet inte rymmer ut i diverse oplanerade hålor. :laugh:

Kanske @Trott och @cirkus (finns det fler skåningar/skånebesökare, månne? :D) vill provköra metoden på parkeringen i Malmö, tex? :cool: :laugh:
 
Geografi är inte mitt starka område, men det är möjligt (:o) att det här kan vara i @Blacksmithfarm s trakter: finns ett intressant renoveringsobjekt i Hökerum, en mörkröd 6570 (vill ha! :laugh:). Kanske lite dyrt med 195kr för en maskin som bara syr knapphål, men väldigt intressant fel! :D
(Kamarmen?)

Nja, jag bor närmare vänern...
Dessutom har började den autobuda när jag la bud, så jag gav upp.
Tänkte annars att den skulle passa bra, för jag tror att det är samma modell som mammas (i alla fall är hennes också röd :p)
 
Nja, jag bor närmare vänern...
Dessutom har började den autobuda när jag la bud, så jag gav upp.
Tänkte annars att den skulle passa bra, för jag tror att det är samma modell som mammas (i alla fall är hennes också röd :p)

Autobuda när du la bud? :cautious:
Låter läskigt, kommer nog aldrig våga mig på tradera ändå. :laugh:

Vi får leta vidare åt dig helt enkelt. :D
 
Någon som faktiskt vet vad hen sysslar med kunde säkert ha gjort det här bättre, men jag fick i alla fall ihop överdelen ganska åtsmitande och utan alltför många rynkor.
hxOHAuC.jpg


Underdelen har jag bara klippt av, vet inte riktigt hur jag ska fästa den vid något eventuellt stativ så den får se ut så ett tag. Sen gäller det väl att försöka använda den också. :p
Men jag har ju fått användning för symaskinerna när jag gjorde Skummis i alla fall! :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 588
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 142
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 381
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp