Gamla symaskiner, serviceförsök...

Jag är ett medium, remember? :devil:
:banghead: på dig själv :up:

VH-tumblr_ltqrvtsvEf1qia0kxo1_500.jpg
 
Geografi är inte mitt starka område, men det är möjligt (:o) att det här kan vara i @Blacksmithfarm s trakter: finns ett intressant renoveringsobjekt i Hökerum, en mörkröd 6570 (vill ha! :laugh:). Kanske lite dyrt med 195kr för en maskin som bara syr knapphål, men väldigt intressant fel! :D
(Kamarmen?)
 
Det är en helt ljuvlig lite chihuahua tik. Hon är 8 mån och jag är käääär!

Ååååååh, vilken liten sötnos! :love:
Punkjacka? :D

Bysten ser ju riktigt bra ut. Nu vill jag se ny bild på Super@Monstermoms skummande provdocka för jämförelse. :laugh:

Den skumma dockan är... skum. :cautious:
Har näckat den nu, och jösses vilket elände. :laugh:
(Bild kommer senare, har ställt undan den igen ett tag.)

Det är verkligen inte något man kan göra ensam tror jag. Inte någon överraskning, men jag vill säga det igen ifall någon är sugen på att prova. Eller, jag ska väl säga att jag klarar i alla fall inte av att göra en ensam. Det blir oundvikligen en hel del veck och skrynkel på tejpen runt midjan, ryggen och axlarna eftersom man måste röra på sig, och därför blir det väldigt veckigt och märkligt och sticker-utigt på underliga platser (tejpen veckas ju ut från kroppen så det blir håligheter för skummet att fylla). Enda chansen för mig att kunna tejpa mig själv överallt och få ha skinnet kvar (någorlunda) var att att tejpa en hel del i början med papper direkt på tejpen och sen tejpa fast det runt mig (eller i alla fall var det det enda sätt jag kom på), det har gjort att tejpen närmast kroppen får lager av papper över sig, så nästa varv tejp fäster inte mot tejpen under. Det gör att en del av formen, tex mellan och under brösten skummar in i dockan och försvinner, eftersom tejpen inte hålls på plats. Jag var medveten om att det var en risk, men kom inte på något annat sätt att göra det på, och mycket riktigt så har den blivit rätt rejält oformlig.
Gjutrören var bra till skumningen, men nu är de ett problem - fuktig papp är inte något jag vill ha kvar att mögla därinne! Dessutom har de åkt iväg lite under skumningen och kommit fram till ytan på ett par ställen, visste att det var en risk också men som sagt var de bra att ha till skumningen, så...
Det underliga bröstet har mycket riktigt härdningsproblem, det är väl därför det kollapsat. Tuggummismet precis under ytan där, blev några hål bara av att dra av tejpen.

Nåväl, intressant experiment ändå! :laugh:
Och som sagt, jag kör vidare framåt och försöker få till en färdig docka av den i alla fall - så får vi se hur det går också. :p
 
Hittade en bra bok på Willys idag på rean, sy dina egna kläder - en komplett handbok med tekniker, material och inspiration av Sandra Bardwell :)

Haha, jag hör bara Lena Philipsson jag syr mina egna kläder i skallen! :rofl:

Men den kanske kan vara intressant, vad kostade den?
 
Haha, jag hör bara Lena Philipsson jag syr mina egna kläder i skallen! :rofl:

Men den kanske kan vara intressant, vad kostade den?
Haha !
Kostade 99 kr (204 kr på adlibris) :) Den tar bla upp olika pressarfötter, nålar, knappnålar, vad man ska tänka på vid konkava och konvexa kurvor (ex halsringningar, ärmhål mm) och en massa annat. Mycket hur man gör olika saker, som syr i blixtlås, rynkar, syr på kantband (och hur man gör egna) mm. Har en liknande bok jag köpt på Åhlens på en rea för några år sen som också är väldigt bra, Sy Kläder av Linda Gibson, mycket mer i den boken men om man inte har tur att hitta den på en rea nu nånstans, så verkar den inte finnas på nätet, annars rekommenderar jag den boken med om man vill ha en bra grundbok i sömnad :)

Vill man bara ha mönster, så finns det mycket på Craftsy.com (vissa kostar, men en del gratis med) både kläder och "annat" som broderimönster, stickning mm. Och så får vi inte glömma bästa sidan, pinterest.com, där finns allt!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 588
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 142
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 380
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp