Gamla symaskiner, serviceförsök...

Ööööh, hantera en kamera var liiiiiiite omöjligt, hörrudu. O_o

Men trots starkt internt motstånd (det är nästan en bild på mig själv, jag lägger aldrig ut bilder på mig! ... fast jag tror det kan bli svårt att känna igen mig :p) så kan du väl kanske, eventuellt, möjligen få en bild av tejpdockan då.

Måhända.

Hm.

*djupt andetag*

pOEF8dQ.jpg


Tja... Snygg, va?
:rofl:
Tänk, de har inte med provdockan? :confused:
 
Tänk, de har inte med provdockan? :confused:

Mja, de hade ju en BH i alla fall! :D
Det har ju jag redan kommit fram till inte precis hjälpte brösten, dock. :laugh:

Jag har gjort en till nu... Med riktig BH under den här gången. (Jag är liksom lite allmänt manisk, inte bara när det gäller symaskiner... :o)

Vet inte riktigt om den blev något bättre faktiskt, men i alla fall så är brösten lite mer jämnt formade och tittar åt samma håll i alla fall. :laugh:
Ska försöka skumma den imorgon.
 
Mja, de hade ju en BH i alla fall! :D
Det har ju jag redan kommit fram till inte precis hjälpte brösten, dock. :laugh:

Jag har gjort en till nu... Med riktig BH under den här gången. (Jag är liksom lite allmänt manisk, inte bara när det gäller symaskiner... :o)

Vet inte riktigt om den blev något bättre faktiskt, men i alla fall så är brösten lite mer jämnt formade och tittar åt samma håll i alla fall. :laugh:
Ska försöka skumma den imorgon.
Bild, bild, bild! :banana::banana::banana:
 
Nu har jag skummat senaste tejpdockan... Närmare bestämt överskummat! :banghead:

Det är bara strax över fem grader här (mintemp), så det kommer att expandera mindre än om det vore varmare. Och jag vill ju att skummet ska spänna ut mallen ordentligt, konkava bröst är ju inte riktigt vad man siktar på. Så jag gjorde en bedömning och kan nu säga att den skummängden var i överkant. Rätt rejält.

Jag är usel på skum. Det blir alltid antingen för mycket eller för lite! :rage:
En mer tålmodig person skulle skumma i omgångar. :angel:
 
Nu har jag skummat senaste tejpdockan... Närmare bestämt överskummat! :banghead:

Det är bara strax över fem grader här (mintemp), så det kommer att expandera mindre än om det vore varmare. Och jag vill ju att skummet ska spänna ut mallen ordentligt, konkava bröst är ju inte riktigt vad man siktar på. Så jag gjorde en bedömning och kan nu säga att den skummängden var i överkant. Rätt rejält.

Jag är usel på skum. Det blir alltid antingen för mycket eller för lite! :rage:
En mer tålmodig person skulle skumma i omgångar. :angel:

Bara att börja om igen då?? :p
 
Bara att börja om igen då?? :p

Hahaha, nä tror inte det! Om bara eländet härdar igenom (:cautious:) ska jag faktiskt försöka få till den här helt färdig. Jag är alldeles för bra på att påbörja tretusen saker och slutföra noll... :o
Det är ju inte som att jag någonsin i mitt liv tänkt "åh, jag önskar jag hade en skumplastkopia av min torso!!! :(", så hur viktigt är det egentligen att den blir bra? :p
Om den härdar (:cautious:) ska jag istället försöka klä den och få till den till en "riktig provdocka", även om passformen inte är exakt. Och även om ena bröstet buktar inåt istället för utåt, hur nu det gått till med tanke på att det väller skum överallt annars. :banghead:
Men så såg det i alla fall ut sist jag var och sneglade på den. Tänkte masa mig iväg och peta på den igen nu, så håll tummarna åt mig tack! :D
 
Hahaha, nä tror inte det! Om bara eländet härdar igenom (:cautious:) ska jag faktiskt försöka få till den här helt färdig. Jag är alldeles för bra på att påbörja tretusen saker och slutföra noll... :o
Det är ju inte som att jag någonsin i mitt liv tänkt "åh, jag önskar jag hade en skumplastkopia av min torso!!! :(", så hur viktigt är det egentligen att den blir bra? :p
Om den härdar (:cautious:) ska jag istället försöka klä den och få till den till en "riktig provdocka", även om passformen inte är exakt. Och även om ena bröstet buktar inåt istället för utåt, hur nu det gått till med tanke på att det väller skum överallt annars. :banghead:
Men så såg det i alla fall ut sist jag var och sneglade på den. Tänkte masa mig iväg och peta på den igen nu, så håll tummarna åt mig tack! :D
du skulle kanske ha skakat lite på den så luftbubblor försvinner? Som man gör med gips du vet. Bara göra om igen, tredje gången gillt :devil::up:
 
du skulle kanske ha skakat lite på den så luftbubblor försvinner? Som man gör med gips du vet. Bara göra om igen, tredje gången gillt :devil::up:

Haha, njae det handlar nog snarare om att skummet kollapsat för att det inte härdat efter expansionen (borde vattnat och skummat i lager :o), luftbubblor är liksom poängen. :p
Just nu lutar det åt att det inte blir någon tredje gång - men å andra sidan satte jag igång att tejpa halv tio eller så igår kväll fast jag varit övertygad om att jag aldrig skulle prova det igen bara en liten stund tidigare. :cautious: :laugh:

Varit och hälsat på dockan nu. Ser inte ljust ut. :banghead:
Ca 4 timmar efter skumningen, verkligen inte genomhärdat. Och ett kollapsat bröst. Men jag trimmade av arm- och halsbubblor (och fick en finfin titt in i den ohärdade smeten :yuck:) i nåt slags förhoppning om ett mirakel. :angel:

J7OKEFd.jpg

(Kollapsat bröst närmast i bild...)
 
Någon som kan tipsa om en bra sida som förklarar olika tyger? Min kunskap på området är begränsad till vad de är gjorda av (alltså bomull, lin, siden och, öh... plast?), men det finns ju runt en kvantiljon olika tyger!? Hur vet man vad som är vad, vad de används och passar till (och varför!), hur de bearbetas, osv?
 
Någon som kan tipsa om en bra sida som förklarar olika tyger? Min kunskap på området är begränsad till vad de är gjorda av (alltså bomull, lin, siden och, öh... plast?), men det finns ju runt en kvantiljon olika tyger!? Hur vet man vad som är vad, vad de används och passar till (och varför!), hur de bearbetas, osv?
Kan detta vara till hjälp? (har själv urdålig koll...:p)
Annars pratar de en del tyg i GB sewing bee, som du väl tittat på? :)
 
Kan detta vara till hjälp? (har själv urdålig koll...:p)
Annars pratar de en del tyg i GB sewing bee, som du väl tittat på? :)

Jo, visst pratar de om tyg en del i det programmet, men jag hänger inte med! :p
Wikipedia hjälper väl lite, men jag skulle behöva något mer fokuserat på användning tror jag... Hm.

Kanske @Trott känner för att ta en sväng förbi tygaffären när hon ändå är i Malmö, och ha utbildningsdag för mig! :idea: :laugh:

Nä, men om man tittar på Stoff & Stils sida (av den enkla anledningen att det är en affär jag faktiskt varit i, så jag har sett några av tygerna live i alla fall :laugh:), så finns det under "modetyger" saker som chiffong, crepe georgette, satin, tyll, taft, osv - rena grekiskan för mig! Just den affären kan jag ju åka till och känna på tygerna (fast då får jag ju ta en heldag för att hinna igenom! :laugh:), men det är ju dels inte säkert att det säger mig så mycket att ha dem framför mig istället för på bild heller och dels inte så att jag vill vara begränsad till en enda affär... Andra handlar ju tyg efter bild och info om vad det är för sorts tyg, men jag fattar för lite för det. :banghead:
 
Jo, visst pratar de om tyg en del i det programmet, men jag hänger inte med! :p
Wikipedia hjälper väl lite, men jag skulle behöva något mer fokuserat på användning tror jag... Hm.

Kanske @Trott känner för att ta en sväng förbi tygaffären när hon ändå är i Malmö, och ha utbildningsdag för mig! :idea: :laugh:

Nä, men om man tittar på Stoff & Stils sida (av den enkla anledningen att det är en affär jag faktiskt varit i, så jag har sett några av tygerna live i alla fall :laugh:), så finns det under "modetyger" saker som chiffong, crepe georgette, satin, tyll, taft, osv - rena grekiskan för mig! Just den affären kan jag ju åka till och känna på tygerna (fast då får jag ju ta en heldag för att hinna igenom! :laugh:), men det är ju dels inte säkert att det säger mig så mycket att ha dem framför mig istället för på bild heller och dels inte så att jag vill vara begränsad till en enda affär... Andra handlar ju tyg efter bild och info om vad det är för sorts tyg, men jag fattar för lite för det. :banghead:
Visst kan jag hänga med dit, har nog inte vart in i någon stoff och stil butik :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 142
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 380
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp