Gamla symaskiner, serviceförsök...

Ber om ursäkt för den uschliga kvalitén, det här är en bättre version, mindre skrammel.
Lyssna på texten @Monstermom :D


Jamen precis! :up:

Öh, det finns inga ranor på typ ikea :angel:;)

Jag kan måhända (säger jag) vara någorlunda bra på teckning men det betyder inte att jag är bra på annat också :p

There is no "good" or "not good". There is only "do".
/Yoda

:cool:

Nu har min fina gröna Elna anlänt. Den har ett dunkande ljud när man kör den som jag har identifierat bero på samma sak som i den här viden:
En sådan gummigrunka ska med andra ord beställas, sedan hoppas jag att maskinen fungerar som den ska. Den är i övrigt i toppenfint skick, jag är lite kär i den faktiskt.
Tyvärr har jag bara fått med en mönsterkam, vanligt zickzack. Risken finns att det blir flera kammar så småningom, även om det egentligen ju är för att laga hästtäcken och dylikt som jag har köpt den.

Visst är det kul att bli kär i symaskiner?! :D

Intressant fel på den också - även om det såklart inte är positivt att den är lite sönder, men jag kan inte hjälpa att mekandet är en del av charmen för mig! :o :laugh:

Och mönsterkammar är som redan konstaterats minst lika spännande som pressarfötter, självklart ska man ha flera - man ska ha alla!
(Jag har inte alls en samling* kammar till maskiner jag inte har... :angel:)



*De kostade fem kronor på loppis, OK? Fem kronor! Vem hade inte köpt dem?

(Pst, @Monstermom det finns en broderifot med..)

shocked-scream-smiley-emoticon.gif
emotigal-fainting-t-b-yram-copyright.gif






Då räknar jag med dig i broderitråden hädanefter då. :D
 
Är det någon som provat göra en egen provdocka? Hade varit smidigt att ha en variant av Mattes Motvilliga Modell som inte la sig ner och spelade död varje gång man vill prova något på honom... :cautious:
 
Jag vet att jag skulle kika om jag kunde justera undertrådsspänningen idag. Men jag virkade en val istället. :angel:


(Efter att jag snubblade på trappan, dängde huvudet i väggen och handen och knät i stentrappan......):crazy:
 
Jag vet att jag skulle kika om jag kunde justera undertrådsspänningen idag. Men jag virkade en val istället. :angel:


(Efter att jag snubblade på trappan, dängde huvudet i väggen och handen och knät i stentrappan......):crazy:

Ow! Det där kan jag ju inte trycka gilla på! :eek:

Virka val låter dock rätt kul! :laugh:
Meka maskin är dock kuligare... Kombinera, öh... khobbies är förmodligen bäst dock. :D
 
Är det någon som provat göra en egen provdocka? Hade varit smidigt att ha en variant av Mattes Motvilliga Modell som inte la sig ner och spelade död varje gång man vill prova något på honom... :cautious:
Jag har haft funderingar på att göra en egen av mig själv, men svårt när man bor själv...

Kan du inte "göra en hund" av hönsnät? Då kan du ju få höjd/längd/omfång rätt på ett hum :)
 
Jag kunde ha valt den här


Men det gjorde jag inte. Jag valde en STOR hund!

Mhm... 36 cm i ryggen. Stoooooooooor. :cool:
:p

Jag har haft funderingar på att göra en egen av mig själv, men svårt när man bor själv...

Kan du inte "göra en hund" av hönsnät? Då kan du ju få höjd/längd/omfång rätt på ett hum :)

Ja, jag har kikat runt på nätet och det verkar ju som att folk gör provdockor åt sig själva men som du säger ser det minst sagt krångligt ut om man inte har hjälp! :laugh:
Och svårt att övertyga Monster om att jag inte försöker mörda honom om jag börjar tejpa in honom i en mumiedräkt. :meh:

Men jag tror inte jag kan göra något som blir särskilt likt med hjälp av hönsnät eller liknande heller, det är jättesvårt att få till något som ens kommer i närheten "på frihand" och vad jag vill ha den till är för pillriga vinklar och sådant som är rätt noga...
Supersnabb turbogipsattack när han sover! :idea:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 142
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 380
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tvättstugedrama
  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp