Gamla symaskiner, serviceförsök...

Hm. Ja? :D
Om du tittar på bilden där jag sytt med två nålar så har jag vikt upp på högra sidan så stygnen syns från undersidan också. Det blå är undertråd.
Nu har ju mina liggande spole, så den här bilden stämmer inte exakt, men stygn bildas ju ungefär likadant även om saker snurrar åt lite olika hålla på olika maskiner :p:
ani_lockstitch2.gif

Kroken fångar alltså två trådar istället för en, och för båda runt undertråden. Så undertråden håller i båda trådarna.

Var det vad du undrade? :p
Japp, funderade hur du fick plats med dubbla undertrådar annars. :D
 
10981654_10155251639405114_6726094457813393218_n.jpg


HEhe nja, inte riktigt 3 kr, men du kan få den för 200 kr :) Vi bor väl båda i Skåne som jag förstått det som, så blir ju ingen frakt ;)

Ååååååh.... :cautious: :nailbiting:
Såld!

... Om du kan vänta lite med själva affären, min bil är inte kry så det är möjligt att den måste in på verkstad en sväng innan jag kan komma och hämta den?

... Och om du inte har känslomässiga invändningar mot att den kanske blir en hög molekyler? :p
 
Ååååååh.... :cautious: :nailbiting:
Såld!

... Om du kan vänta lite med själva affären, min bil är inte kry så det är möjligt att den måste in på verkstad en sväng innan jag kan komma och hämta den?

... Och om du inte har känslomässiga invändningar mot att den kanske blir en hög molekyler? :p
Haha lugnt, sålt är sålt, så du får göra vad tusan du vill med den :p Jag kommer pendla med bil till Malmö (från Kristianstad) mellan v 11-18, så det går ju att mötas upp där omkring nånstans :)
 
Haha lugnt, sålt är sålt, så du får göra vad tusan du vill med den :p Jag kommer pendla med bil till Malmö (från Kristianstad) mellan v 11-18, så det går ju att mötas upp där omkring nånstans :)

Åh! Det gjorde det ju jättemycket lättare! Säg när-var-hur det passar dig helt enkelt i så fall. :D
 
My evil plan is working! :sneaky:



Jaha? Jaha? JAHA!?! Du säger ju fortfarande inget! :rage:
O_o

Huuuuuuuuuuur? :arghh:



Motorsågskanin? :cool:
Sorry, sorry :p jag gillar bara att se dina reaktioner :angel:

Får se om jag kan beskriva det med ord, om du inte begriper så kan jag rita en liten bild, men jag tänkte om du har taggar runt utsidan (som står för kedjan(?)) och sedan en liten cirkel inuti på toppen av den (visar att den är mekanisk) så borde det synas bättre att det är en motorsåg. Hoppas jag för jag har inte testat det själv än :D
 
Sorry, sorry :p jag gillar bara att se dina reaktioner :angel:

Får se om jag kan beskriva det med ord, om du inte begriper så kan jag rita en liten bild, men jag tänkte om du har taggar runt utsidan (som står för kedjan(?)) och sedan en liten cirkel inuti på toppen av den (visar att den är mekanisk) så borde det synas bättre att det är en motorsåg. Hoppas jag för jag har inte testat det själv än :D

"Än"! Du sa "än"! :bump:
Det betyder att du tänker också brodera! :idea:
Allt är förlåtet. :D
 
flash_alarm_animated_gif_by_ethan132-d4pw09s.gif


"Min" maskin finns till salu på Tradera! En Singer 421G! Med alla fem mönsterkammarna (min har bara fyra... :(), ser ut att vara täckplåtar till matartänderna, standardfötter plus kaaaanske en rynkare och en knapphålare. Lite svårt att se på bilderna.
Utrop 750kr, det här blir spännande... :nailbiting:
:rage: Nu hamnade eländet på min minneslista, jag har ändå försökt komma på en ursäkt att åka till Örebro och hälsa på lite goda vänner... :angel:
Och 750 är betydligt mindre än 2000!!! :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 617
Senast: hastflicka
·
Hemmet Jag har en gammal Singer-symaskin från år 1906. Den har tillhört min mormor, och mamma (76 år) minns när hennes mor sydde kläder och...
Svar
18
· Visningar
1 587
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 142
Senast: manda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 380
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp