@Blacksmithfarm
Finns en Eva ZigZag (visst var det din maskin?) på tradera nu, utrop 10 kr - med instruktionsbok. Har för mig du saknade en sån? Om det inte blir för dyrt kanske det kan vara värt att köpa den för att få manualen (och kanske en bättre pressarfot? ) och sen sälja av en av maskinerna igen?
(Finns i Norrköping, vet inte var du finns. Frakt en hundring)
Hmm... Det var inte samma modell (vet inte vad min modell heter, men det är inte samma front...) Men jag sparade den - så får jag se.
Nu har pappa kikat på pedalen (jag skruvade isär den lite igår, och stängde lika snabbt...) Förutom att det är klister/smält plast(?) på ett ställe så var där rent och fint. Pappa skruvade bort so mycket han kunde - torkade av och satte tillbaka. Så nu återstår att testa. (Och min ser inte alls ut som din inuti...)
Awww.... Synd.
Men jag kan hjälpa dig hålla ögonen öppna efter symaskiner också!
Eventuellt mer inspiration, eventuellt inte, men here goes i alla fall:
Tänkte det kanske inte vore så dumt att överge egna påhitt sålänge och försöka lära mig lite mer, så här ovan är ett litet projekt för alla som är det minsta nyfikna på om det är kul och hur man gör!
Min blev såhär...
Sååå.... Jag har en bit kvar!
Den gula blev helt, totalt osynlig för mig när det var dags att sy den! Tips är att ta en tydligare färg (eller en kontrasterande bakgrund). Tror heller inte fleecen passar så bra ändå, när det blir lager på lager... Ska försöka prova igen på något annat underlag tror jag.
Men det var snabbt, enkelt och kul - prova, hörni!
(Glömde ta tid, men tror det tog under en timme i alla fall...)
Kunde inte spela upp videoklippet - men fick mig ett gott skratt när jag högerklickade och såg alternativet "statistik för nördar"
*surfar vidare på tradera* (@Monstermom - det är ditt fel)