Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har kläder och skor från femtiotalet som jag använder stadigt. Räknar inte som vintage utan mer piff i vardagen. Nu har jag tappat mkt i vikt annars har jag lätt haft kläder som är över 20 årInsåg idag att jag har på mig en t-shirt som jag "lånade" av en klasskompis i sjuan. T-shirten är väl lite tightare över axlarna nu, nån kantsöm har gått upp och trycket syns knappt, men den är himla skön. Vill inte skriva ut dens exakta ålder men jag är förvånad över att den håller trots att den använts säkert en gång i månaden sen dess.
Vad är ert äldsta plagg som ni fortfarande använder? Räknat från när ni började använda det (vintage räknas alltså inte).
Alltså rent spontant tycker jag att trycket på en t-shirt ska hålla efter sju år.>20 år gamla plagg är absolut inget konstigt för mig. Allt från T-shirts till halsdukar. Vad gäller ytterplagg vinner nog overallen från Hööks som jag fick 2011 och fortfarande använder varje vinter! Lite trasig vid muddarna, knappt nått foder kvar osv, men skön och värmer bra ändå.
Mina nya thisrts, "åh nej, trycket håller på att nötas bort redan, den här är ju ny!", är visst sju år gamla redan Köpte en del nya kläder när jag skulle åka till R i USA. 2019. Sen dess har jag inte köpt nått annat än arbetskläder som är ytterplagg i lagård och därför slits hårt
Eller hur! Till deras försvar så är de hårt anvönda Tygkvaliteten är fortfarande fantastisk, inte en noppa.Alltså rent spontant tycker jag att trycket på en t-shirt ska hålla efter sju år.
Allt beror ju på hur de hanteras, torktumlar man ger de flesta tryck upp ganska snart. Nu är det ju mycket vinyltryck (de glansiga som sitter liksom utanpå textilen) de släpper direkt om du torktumlar.Alltså rent spontant tycker jag att trycket på en t-shirt ska hålla efter sju år.
Vinyltryck är ett jävla åbäke.Allt beror ju på hur de hanteras, torktumlar man ger de flesta tryck upp ganska snart. Nu är det ju mycket vinyltryck (de glansiga som sitter liksom utanpå textilen) de släpper direkt om du torktumlar.