Gamla hundar

S

Suuz

Dags för alla åldriga hundar att visas upp på bild! Alltså 10 år + and still going strong =) Berätta allt Ni vill!
 
Sv: Gamla hundar

Jag har två whippettikar födda 94 och 95, de jagar allt som kommer i deras väg och äter så fort att de nästan spyr upp allt igen! Deras dagar består av att trava runt mellan husets täcken och promenera bland alla åkrar för att sedan ligga i soffan och bara gotta sig. Inget fel på dem än så länge, bara lite artros och inbygda princessolater!

Det ha alltid varit sällskapshundar men har ibland gästspelat på utställningar och blivit alla möjliga BIR och BIS kombinationer. Det vita åbäket är jägaren av de två, hon har både DÖDAT det ena och det andra. I somras klippte hon en skata på tomten, året innan dess en råtta... Några harar har det gått åt också :angel: Grannskapets katter håller sig borta från tomten om jag säger så!

De är bara ljuvliga att umgås med, nu har jag levt ihop med dem så länge att de är precis som människor. Ögonen är själens spegel :love:

modosar.jpg
 
Sv: Gamla hundar

Ååh, här är min "Bapelsin" :love:
Åkte visserligen till hundhimlen 28 mars i år , men med den hedersvärda åldern 14 år och 7 månader :bow: :bow: Hon måste få vara med....

175694.jpg
 
Sv: Gamla hundar

Min älskade Briard tjej på 11år (snart) Föralltid Älskad :love:
Hon är klippt, eller ja oftast klippt. På endel kort ser hon lite lurvig ut..
Försöker hålla pälsen kort eftersom vi bor på landet bland lera och skit :D
Hon heter Yavanna (uttalas javanna) som betyder Gråterskan. Har för mig att det var en figur i en av Tolkiens böcker. Älskar det namnet!

5308181.jpg


5308178.jpg


5308180.jpg
 
Sv: Gamla hundar

Min mamma har två st hundar över 10år. Först en tibetansk spaniel som är 12 1/2 år. Han är hur pigg och glad som helst. Har haft lite jobbigt med sin rygg när det är mycket snö så att han får hoppa för mycket men annars ingenting.
Sen har hon också en risen tik som är 11 1/2år som också är jätte pigg. Hon har nu börjat bli lite stel när hon har legat länge men annars ingenting. Sedan har hon också köldkörtel rubbningar men det fick hon när hon var 2 år så det märks inte men äter medicin varje dag.

Hade ingen bild i datorn på bara dom två så min lilla whippet fick vara med också.....

Humlan7.jpg
 
Sv: Gamla hundar

Clint import från England 1996 och då var han minst tre år. Inköpt av tullverket som narkotikasökhund. Men föraren klarade inte av honom så han skulle avlivas. Jag "råkade" ha plats för en hund till just så han lever ännu.
Ett värre yrväder får man leta efter kan inte få stilla för fotgrafering ens. Gär verkligen skäl för rasen Springer spaniel.
Tullen2022.jpg
 
Sv: Gamla hundar

sätter i en bild på min gamla mormor här hemma :love:
Hon har fyllt 20 år i sommar !!! Hon är pigg och glad , sover ganska så mycket ,men är med mig och hennes barn och barnbarn i stallet på kvällarna,
Jagar fortfarande katterna om dom kommer för nära :devil:
Fasar när dagen kommer när jag måste säga adjö:cry:

liten-1.jpg
[/IMG]


Tesora
 
Sv: Gamla hundar

Våran gammelgubbe blir 12 till våren. Hans största passion i livet är fortfarande att få springa i skogen, men han har svårt att inse att kroppen inte längre är densamma som när han var ung. Han springer som en tok, vilket leder till att andningen/hjärtat inte riktigt hänger med i hans tempo.

Påsken -06, 11år
 
Sv: Gamla hundar

kl

20!! Ja jag säger då det.
Här är min gammalgubbe på tio+.

UHHH.jpg

Utöver sin artros är han en pigg och glad herre i sina bästa år som går bättre i lydnaden än någonsin och nyss påbörjat viltspår!:love:
 
Sv: Gamla hundar

Till alla!

Vilka fina hundar ni har! Jag tycker det är roligare att ha en gammal hund än en unghund :smirk: Det finns nästan fler djävulstyg i en hund som sett livet i 10 år! Min yngsta hund (11 år) hoppar agility fortfarande, mot min vilja... Hon springer till fältet själv, hoppar lite och springer tillbaka till mig! Så kan man också göra säger hon!

Min granne säger att hundar lever på kärlek, när dom blir gamla har dom blivit älskade djupt =) Det tycker jag låter underbart!
 
Sv: Gamla hundar

Labrador, 10½ år. Har artros men går på medicin och lever livet som en unghund. Går på promenad ca 3 timmar om dagen, leker med kompisar och älskar att träna. Visserligen gör hon inte alltid rätt, men har man börjat träna sent (tävlingslydnad tex. och freestyle) så gör det inget om det blir knasigt - så länge hon har kul. Och kul, det har hon för det mesta.

Provade spår (person) för första gången förra sommaren och bara älskade det.

Nästa sommar är planerna kantarellsök! Visserligen körde vi lite i somras, men nästa sommar ska hon kunna själv är tanken.

Slänger in två bilder:
Bild%20211.jpg

Bild%20167.jpg
 
Sv: Gamla hundar

Detta är pappas Ante. Han är född 24/12-93 och är en jämthund. Enligt pappa så skall Ante bli pensionär efter den här jaktsäsongen. Få se om Ante håller med.

IMG_0022Ante.jpg
 
Sv: Gamla hundar

ja men det värsta är att man har ångest varje dag ! för man vet ju att man inte kan ha henne kvar i evigeheter:cry:

Men än så länge är hon pigg :love:

Tesora
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 086
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp