Gamla hundar

Sv: Gamla hundar

är hon 20 bast!?:eek: Hon är fy 17 äldre än mig ju!;)

Näe men hon är otroligt söt ju! vad härligt det måste vara att få ha sitt kära djur så många år!:love:
 
Sv: Gamla hundar

Över en viss ålder verkar hundarna glömma bort just sin ålder :angel:
20 år gammal, det är gammalt för att vara en häst t.o.m! =) Siktar du på världen äldsta hund? Blev inte den 35 eller nått? *önskar jag ägde en kopia av guinness book of world records*
 
Sv: Gamla hundar

Här är min hunds pappa, Bärbys Katur som snart fyller femton! (hoppas att bilden syns:crazy: jag+datorer=knas:angel: )
Barbys_Katur.jpg

Visserligen både blind och döv, men det bryr han sig inte om:D

Här är hans mamma, Saga fra Olafsvöllum, som är 13 år. Hon har inga som helst ålderskrämpor, tvärtom så tror hon att hon fortfarande är 3 år...
SagaH.jpg
 
Sv: Gamla hundar

Måste få visa min fina Majsan... En underbar blandis, som blev till av ett missöde, men ack så älskad av oss.
Önskar att alla fick uppleva en hund som henne. Hon tar hand om alla små som stora.
Minns en gång då en av mina tamråttor försvann... Vem hittade råttan,,, jo det gjorde majsan. Men hon tog den inte, bara visade mig vart den var! Men i stallet, där jäklar kan hon ta råttor minnsan.

Sen har hon alltid vaktat barnen, hon fick lite problem då det blev tvillingar... vem skulle hon vakta? Fick ställa sängarna så hon kunde ligga mellan dem båda.
Ja underbarare hund kommer man ju aldrig att få, och jag är glad varje år jag får ihop med henne.
Hon har aldrig varit sjuk el skadad, en sund och frisk hund i alla dessa år.
Hon är nu 12 år och vi väntar nu på snön, det är det bästa hon vet... då blir hon som 6mån igen, dvs helt galen!

http://i8.photobucket.com/albums/a32/giffan/finamajsan.jpg
 
Sv: Gamla hundar

skulle vara underbart att få ha henne kvar så länge till:love:
hoppas kan man ju :angel:

nikkis: Det är underbart när man får ha dom så länge :love: Man förstår varandra utan ord

LillMumlan : Ja hon är en pingla och har varit en otroligt duktig jakt/spårhund och är intchampion på utställning

liten.jpg
[/IMG]
Här är en bild på när hon var tio år och vi precis hade varit på utställning,

Till alla med sina underbara gamlingar dom är alla så fiiina :love: :love:
Hoppas att vi får behålla dom i många år till


Tesora
 
Sv: Gamla hundar

Äsch, min äldsta (fyller 13 om 1½ månad!) har lärt sig komma in i fodertunnan... Snart ser hon ut som en tunna :P Nyss såg jag några hundar på köksbordet... Sedan några hundar vid frysen. Hundpatrullen är i full fart m.a.o :devil: Fick veta igår att deras ärkefiende* blev avlivad, 13½ år gammal, fick lite ångest. Snart är det bara mina hundar kvar av den generationen i området!

Vilka hyss har era gamlingar gjort på sistone?

* Mina hundar och ärkefienden har bråkat sedan de var unghundar... De nöjde sig aldrig lixom!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 086
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp