Jag fick både closure och cliffhanger, mycket nöjd.
Sansa, VILKEN JÄVLA QUEEN DU ÄR!
Sisters before misters osv. Har velat ta död på Littlefinger i en evighet, tack för det.
Cersei har tappat det. Vad är hon för galning!?
Gillar att båda hennes bröder uppmanade henne att "döda mig då, gör det!" och hon inte gjorde det. Jamie lär ju vara rätt broken nu... Han behöver Bronn och Brienne, tänker jag.
Älskar mötet mellan The Hound och the Mountain. Jag har väntat på det. Och the Hound och Brienne, när de pratade om Arya, det var fint.
Mitt fniss om Podrick med the magic dick. Ej diskret. Så kul att hans rykte lever kvar än.
Theon fick äntligen lite upprättelse i slutet, han har varit så eländig så länge nu att det kändes som att det var dags.
Min man sa att "Det sista vi kommer att få se är en blåögd drake, jag lovar" när slutet närmade sig. Och jodå. Där kom den. Fy fan vad allt kändes kört då. Tror att Dany kommer att bli ganska knäckt av att se sin bebis i dess nya form...
Och det IRONISKA i att Jon spenderade typ hela sitt liv i celibat (med undantag från Ygritte

) eftersom "Jag vet inte vem min mamma är, vem som helst kan vara min syster" och så hamnar han i säng med sin faster. OH WELL. Pinsam tystnad väntar runt hörnet...
Vill att Bran börjar hjälpa till lite nu och slutar vara mystisk och larvig, har blivit så trött på honom under den här säsongen. Typ "Jag är ett orakel som vet allt, men tänker minsann inte delge något." Gillar dock att Sam äntligen kunde bidra med något rejält.